صفحه اصلی

مقالات

دستگاه تصفیه آب مرغداری

دستگاه تصفیه آب مرغداری

با توجه به حساسیت بالایی که کیفیت آب مصرفی در صنعت دام و طیور و مرغداری ها وجود دارد استفاده از یک سیستم تصفیه آب مناسب برای این مکان ها اهمیت بسیار زیادی دارد.
دستگاه تصفیه آب صنعتی مرغداری

با توجه به حساسیت بالایی که کیفیت آب مصرفی در صنعت دام و طیور و مرغداری ها وجود دارد استفاده از یک سیستم تصفیه آب مناسب برای این مکان ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

دستگاه تصفیه آب مرغداری میزان املاح را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. این موضوع باعث رشد بهتر و بیماری های کمتر در انواع طیور خواهد داشت. سیستم آب شیرین کن مرغداری قابلیت این را دارد که میزان املاح آب را نسبت به نوع مصرف توسط مصرف کننده تنظیم نماید.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه آب مرغداری گروه صنعتی آبکو  به روش اسمز معکوس برای آب چاه و نمک زدایی آب چاه برای تامین آب شرب مرغداری تصفیه آب و ضد عفونی نمودن آب تاثیر گذار در سلامتی و  موجب حذف آلودگی های آب نهایتا شیرین سازی آب برای مصارف مرغداری می شود.

به طور کلی با توجه به استاندارد جهانی، سیستم ‌های مرغ‌ داری باید از فرایند های گندزدایی آب و تصفیه آب، به منظور حذف نمک ‌های محلول در آب استفاده کنند. سیستم اسمز معکوس، در واقع یک روش غشایی معتبر و مدرن جهانی است که می‌ تواند تا 98% املاح موجود در آب را حذف کند.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی در کلیه ظرفیت ها از 10 هزار لیتر درشبانه روز به بالا این دستگاه قابل طراحی و ساخت می باشد. در ظرفیت های کمتر از 10 هزار لیتر باید از دستگاه های نیمه صنعتی استفاده نمود.

تصفیه آب اسمز معکوس

تصفیه آب به روش اسمز معکوس Reverse Osmosis که به نام تصفیه آب با دستگاه آب شیرین کن صنعتی نیز شناخته شده می باشد. یکی از روش های الهام گرفته شده از رفتار طبیعت است. که تا حدود زیادی نمک و املاح و یون های مضر را از آب حذف می کند. این روش تصفیه آب در واقع اینگونه عمل می کند که با کمک غشای نیمه تراوا از ورود آلاینده ها و مواد رسوب کننده و غیره جلوگیری به عمل می آورد. در نهایت آب خالص و تصفیه شده به ما می دهد. دستگاه آب شیرین کن یا تصفیه آب صنعتی، دستگاهی است که شوری آب و املاح ورودی آن را با استفاده از روش اسمز معکوس RO، به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

دستگاه تصفیه آب مرغداری چیست؟

پکیج تصفیه آب مرغداری یا همان آب شیرین کن مرغداری و تصفیه آب صنعتی برای آب شرب مرغداری نوع نژاد و منطقه زیست هر نوع مرغ متغیر می باشد.

علاوه بر تامین آب شرب سالم برای طیور، ضد عفونی نمودن هوا و سالن مرغداری نیز به کیفیت نگهداری و حذف آلودگی های تنفسی کمک فراوانی می نماید. ضد عفونی سالن مرغداری نیز با گاز ازن و با طراحی و ساخت دستگاه تصفیه و ضد عفونی کننده هوا ، برای حذف بوی نا مطبوع مرغداری و حذف آلودگی های ویروسی فصلی با ازن ژنراتور امکان پذیر خواهد بود.

تصفیه آب مرغداری
تصفیه آب مرغداری

لزوم استفاده از آب شیرین کن مرغداری

وجود بیش از حد املاح معدنی در آب باعث بر هم خوردن تعادل کاتیونی – آنیونی در بدن طیور می شود. به همین دلیل مشکلاتی نظیر اختلالات استخوانی، بروز ضایعات استخوان ران، کاهش درصد خاکستر استخوان ران، افزایش میزان شکنندگی استخوان ران در آن ها بوجود خواهد آمد.

علاوه بر موارد بالا آب نا خالص با میزان املاح زیاد باعث مشکلاتی مانند عدم تمایل به حرکت، تشنگی مفرط، ضعف عضلانی، ضایعات کبدی، کلیوی و روده ای و همچنین تاثیر منفی در جذب کلسیم و کاهش کلسیم خون در پرندگان پرورشی می شود.

وجود املاح زیاد و به خصوص سدیم و پتاسیم باعث دفع بیشتر آب توسط جوجه ها و در نتیجه ایجاد رطوبت بیشتر در محل نگهداری و پرورش آن ها خواهد شد. این موضوع سبب خواهد شد تا زمینه رشد میکروارگانیزم های بیماری زا در سالن های مرغداری افزایش پیدا کند. نتیجه آن افزایش بیماری هایی مانند کوکسیدیوز و در نهایت کاهش رشد و افزایش تلفات است.

به دلایل ذکر شده که برای فعالان این صنعت پوشیده نیست، ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب در مرغداری ها کاملا مشهود خواهد بود. استفاده از دستگاه های آب شیرین کن در مرغداری ها با حذف آلاینده های موجود در آب به سلامت و رشد هرچه بهتر طیور کمک قابل توحهی خواهد نمود.

امروزه مرغداری و دامداری در کشور ما یک صنعت کاملا حرفه ای قلمداد می شود. همان طور که می دانیم با توجه به پیشرفت گسترده صنعت دامداری و در نظر داشتن این موضوع که حدود 70 درصد از وزن بدن دام و طیور را آب تشکیل می دهد. استفاده از دستگاه تصفیه در مرغداری ها و دامداری ها امری ضروری به شمار می آید.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب مرغداری ها

  • جلوگیری از مرگ و میر طیور به وسیله آشامیدن آب نا سالم
  • افزایش کیفیت محصول و همچنین تاثیر در تغذیه سالم پرندگان
  • استفاده از دستگاه آب شیرین کن مرغداری، به تأثیر واکسن ها کمک می کند.
  • مقاوم شدن طیور در برابر برخی بیماری ها
  • استفاده از آب تصفیه شده در مرغداری ها، باعث بالا رفتن بهره وری و افزایش تولید خواهد شد.
  • از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

دستگاه آب شیرین کن مرغداری

موجود بودن املاح به مقدار زیاد و به خصوص سدیم و پتاسیم باعث دفع بیشتر آب توسط جوجه ها و در نتیجه این امر ایجاد رطوبت بیشتر در محل نگهداری و پرورش آن ها خواهد شد. این موضوع سبب خواهد شد تا زمینه رشد میکروارگانیزم های بیماری زا در سالن های مرغداری افزایش پیدا کند. نتیجه این امر افزایش یافتن بیماری هایی مانند کوکسیدیوز و نهایتا کاهش رشد و افزایش تلفات در طیور است.

به دلایل ذکر شده که برای فعالان این صنعت پوشیده نیست، ضرورت استفاده کردن از دستگاه تصفیه آب در مرغداری ها کاملا مشهود خواهد بود. استفاده نمودن از دستگاه های آب شیرین کن در مرغداری ها با حذف نمودن آلاینده های موجود در آب به سلامت و رشد هرچه بهتر و بیشتر طیور کمک زیادی خواهد نمود.

امروزه مرغداری و دامداری در کشور ما یک صنعت کاملا حرفه ای قلمداد می شود. همانطور که می دانیم با توجه به پیشرفت گسترده صنعت دامداری و در نظر داشتن این موضوع که حدود 70 درصد از وزن بدن دام و طیور را آب تشکیل می دهد، تصفیه آب در مرغداری ها و دامداری ها امری ضروری به شمار می آید.

تصفیه آب گاو داری یا آب شیرین کن دامداری

برای مثال آب برای گاو های شیری یک ماده تغذیه ای حیاتی و مهم می باشد. و برای نقش های فیزیولوژیکی متعددی مورد نیاز می باشد. 56% تا 81% کل وزن بدن گاو شیری را آب تشکیل می دهد. و همچنین آب ترکیب عمده شیر و تولیدات ضایعاتی مانند کود های حیوانی می باشد. بنابراین آب سالم و با کیفیت برای گاو شیری یک نیاز اساسی می باشد.

اهمیت کیفیت آب برای دام و طیور

به طور کلی کیفیت آب آشامیدنی، در بدن دام و طیور شش عمل مهم انجام می دهد که عبارت است از :

  • به عنوان حلال مواد مختلف در سیستم متابولیسم
  • هضم نمودن و جذب مواد مغذی در دستگاه گوارش
  • کمک به دفع مواد زاید حاصل از هضم و متابولیسم
  • تنظیم فشار اسمزی سلول ها
  • تنظیم حرارت بدن جذب حرارت در زمان سرما و دفع حرارت به هنگام گرما از طریق تعرق

از دیگر نقش های کلیدی کیفیت آب نیز می توان به نرمی و لغزندگی اعضا بدن، حفظ تعادل یون ها در بدن، تسهیل حرکات متناوب و پیاپی (قلب و ریه وعضلات)، کنترل و حفظ (pH)دستگاه گوارش و خون، تنظیم دمای بدن، جلوگیری از بیماری از طریق ترشح عرق، تنفس و ادرار، کمک به انجام واکنش های آنزیمی، نقش در دید و انتقال امواج صوتی و عصبی و… اشاره کرد.

دستگاه تصفیه آب پرورش ماهی

از جمله عواملی که پرورش دهندگان دام و طیور به آن توجه کافی ندارند، کیفیت و کمیت آب مصرفی است. عدم شناخت کافی از اهمیت آب در بدن وتاثیر آن در راندمان تولید و بهره وری از یک سو و پایین بودن هزینه آب مصرفی در مقایسه با هزینه خوراک در دام و طیور از سوی دیگر از جمله موارد بی توجهی به میزان آب مصرفی می باشد.

میزان آب مصرفی دام و طیور

میزان آب مصرفی دام و طیور به عوامل مختلفی بستگی دارد. که از مهم ترین آن ها می توان به نوع دام و طیور، درجه حرارت محیط و بدن، آب و هوا، تحرک دام و طیور، سن، نوع نژاد، نوع تغذیه و میزان آن، میزان نمک موجود در خوراک و کیفیت غذا اشاره کرد ولی به طور کل این میزان به شرح زیر می باشد:

  • گاو های شیرده: 40-100 لیتر در شبانه روز
  • گاو های گوشتی: 20-60 لیتر در شبانه روز
  • گوسفند: 5-15 لیتر در شبانه روز
  • مرغ: 2/0-2 لیتر در شبانه روز

هرچه آب مورد مصرف در مرغداری، دامداری، پرورش ماهی، گاوداری و پرورش شتر مرغ با کیفیت تر باشد، دام و طیور مصرف آب بالاتری دارند و این امر باعث سلامت دام و افزایش وزن حیوان می شود.

تامین آب به میزان کافی برای طیور بسیار حیاتی است. به طور مثال در صورتی که مرغ نتواند تمام آب مورد نیاز خود را به دست آورد در نتیجه خوراك کمتري مصرف می کند. این مورد در دیگر حیوانات هم صدق می کند.

دستگاه تصفیه آب مرغداری
دستگاه تصفیه آب مرغداری

پنج مورد بسیار مهم در کیفیت آب مصرفی دام و طیور

با توجه به آنچه در این مقاله ذکر شد کیفیت آب یک موضوع بسیار مهم در تولید و سلامت دام و طیور می باشد. به طور کل پنج عامل مهم در کیفیت آب آشامیدنی تاثیرگذار است:

  • خواص ارگانولپتیک بو و طعم
  • خواص فیزیکی شیمیایی pH، مواد جامد محلول، اکسیژن محلول و سختی
  • وجود ترکیبات سمی فلزات سنگین، مواد معدنی سمی، فسفات های آلی و هیدروکربن ها
  • وجود املاح یا ترکیبات اضافی نیترات ها ، سدیم، سولفات ها، آهن
  • وجود باکتری ها

آب آشامیدنی دام و طیور می بایست از لحاظ میکروبی فاقد هرگونه باکتری باشد و ph آن بین 6 الی 8/6 باشد. همچنین از لحاظ فیزیکی آی باید فاقد رنگ، بو و طعم باشد و همچنین از نظر شیمیایی فاقد املاح زیاد، سختی بالا و مواد آلی همچون سولفات، نیترات و یا نیتریت باشد.

میزان نیتریت موجود در آب به هیچ وجه نباید بالا باشد. چرا که نیتریت موجود در آب به هموگلوبین های خون دام می چسبد. با کاهش میزان ظرفیت جا به جایی اکسیژن، باعث خفگی دام و طیور می شود.

دستگاه آب شیرین کن در پرورش دام و طیور با حذف باکتری و آلاینده های آب، سبب بهبود کیفیت آب و در نتیجه رشد بهتر و سلامت دام و طیور می شود.

برای دست یافتن به نتیجه مطلوب در پرورش دام و طیور، تامین آب سالم و با کیفیت ضروری می باشد. در این راستا داشتن منبع آب مطمئن سیستم توزیع و نگهداری آب و داشتن برنامه منظم برای کنترل کیفیت شیمیایی ومیکروبی اهمیت ویژه ایی دارد. با اینحال بسیاری از پرورش دهندگان از وضعیت کیفی آب خود بی خبر هستند.

لذا با توجه به اهمیت آب و نوسانات گسترده کیفیت آب چاه استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی برای دامپروری و مرغداری کاملا ضروری می باشد.

قیمت دستگاه آب ساز یا تصفیه آب مرغداری ساخت گروه صنعتی آبکو

این دستگاه به دلیل روش ساخت منحصر به فردی که دارد و کاربرد وسیع در صنایع پرورش دام و طیور قیمت های متفاوتی را داراست. شرکت آبکو همواره جهت رفاه حال مشتریان خود و همچنین سهولت در تهیه دستگاه تصفیه آب مرغداری و همچنین تمامی دستگاه های تصفیه آب صنعتی خود این دستگاه ها را را با نازل ترین قیمت و بالا ترین کیفیت به همراه خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می نماید. برای اطلاع از قیمت های ما با شماره تماس های شرکت در ارتباط باشین. شرکت آبکو با پشتیبانی 24 ساعته همواره پاسخگو مشتریان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Please select listing to show.