صفحه اصلی

مقالات

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی آبکو

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی آبکو

هوایی که اطراف کره زمین را احاطه کرده است از 78 % نیتروژن، 21 % اکسیژن و 1 % گازهای دیگر تشکیل شده است. بنابراین برای اینکه بتوانیم از گاز اکسیژن موجود در هوا بهره ببریم، باید آن را از بین سایر گازها تفکیک و جداسازی نماییم.

هوایی که اطراف کره زمین را احاطه کرده است از 78 % نیتروژن، 21 % اکسیژن و 1 % گازهای دیگر تشکیل شده است. بنابراین برای اینکه بتوانیم از گاز اکسیژن موجود در هوا بهره ببریم، باید آن را از بین سایر گازها تفکیک و جداسازی نماییم.

اکسیژن مورد نیاز برای تنفس از هوای پیرامون تامین می گردد. دستگاه اکسیژن ساز صنعتی علاوه بر تامین نمودن اکسیژن مورد نیاز بیماران تنفسی در بیمارستان ها، کاربردهای گسترده دیگری نیز در صنعت دارد. یکی از نیاز های اولیه و ضروری در صنایع مختلف اکسیژن خالص به شمار می رود.

مدل های جدید دستگاه اکسیژن ساز، کاملا بی صدا و بدون لرزش می باشند. در نتیجه حتی در کارگاه هایی که در نزدیکی مجتمع های مسکونی استقرار دارند نیز می توان از آن ها استفاده نمود. همچنین به دلیل این که این دستگاه لرزشی ایجاد نمی کند، می توان از آن در طبقات مختلف کارخانه ها استفاده نمود.

وظیفه دستگاه اکسیژن ساز صنعتی چیست؟

وظیفه اصلی دستگاه اکسیژن ساز صنعتی جدا کردن گاز اکسیژن از بین عناصر سازنده هوا می باشد. به طور ساده می توان گفت که دستگاه اکسیژن ساز اکسیژن موجود در هوای اطراف را متراکم و فشرده سازی می کند. سپس آن را با فشار مناسب و قابل تنظیم ارائه می دهد.

دستگاه اکسیژن ساز در مدل های گوناگون طراحی، تولید و به بازار عرضه می گردد. انواع مدل های این دستگاه پر کاربرد می باشد. مدل ثابت این دستگاه اغلب در کارگاه ها، کارخانجات و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟

دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن موجود در هوا را گرفته و درمخزن های خود به دو صورت صنعتی و نیمه صنعتی ذخیره می نماید. گاز اکسیژن و همچنین گاز نیتروژن به عنوان اصلی ترین اجزای سازنده هوا به حساب می آیند. دستگاه اکسیژن ساز صنعتی وظیفه ی جدا کردن گاز اکسیژن از بین عناصر سازنده هوا را دارد. دستگاه اکسیژن ساز اکسیژن موجود در هوای اطراف را متراکم و فشرده سازی می کند. بدون وجود گاز اکسیژن و نیتروژن خالص، خط تولید بسیاری از صنایع ناکار آمد می ماند. به همین دلیل است که دستگاه های اکسیژن ساز و نیتروژن ساز طراحی و تولید شده اند.

انواع مختلف دستگاه اکسیژن ساز قابلیت تولید اکسیژن متراکم با روش های جداسازی غشایی و پی اس آ را دارند. انتخاب روش تولید نمودن گاز اکسیژن به نوع کالا و محصول تولیدی وابستگی دارد. دستگاه های اکسیژن ساز به منبع انرژی برق متصل می باشند و با نیرو برق کار می کنند. لرزش و صدای ایجاد شده دستگاه های جدید اکسیژن ساز به مراتب کمتر از دستگاه های قدیمی تر می باشد.

دستگاه اکسیژن ساز در انواع خانگی، پزشکی، صنعتی و همچنین نیمه صنعتی تولید و در بازار موجود می باشند. همه انواع دستگاه اکسیژن ساز در کل کار یکسانی انجام می دهند. اما تفاوت اصلی و بارز آنها در حجم اکسیژن تولیدی، میزان برق مصرفی، ابعاد دستگاه، میزان فشار و جریان مورد نیاز می باشد.

دستگاه های اکسیژن ساز به دو روش جداسازی غشایی و پس اس آ قادر به تولید اکسیژن می باشند. در ادامه به شرح این دو روش برای آشنایی بهتر شما پرداخته ایم.

استخراج اکسیژن به روش جداسازی کردن غشا

یکی از روش های مورد استفاده در دستگاه های اکسیژن ساز روش جداسازی غشایی می باشد. در این روش از غشاهای مولکولی برای جداسازی اکسیژن موجود در هوا استفاده می شود. دقت این روش پایین بوده و خلوص اکسیژن حاصله از آن تا 40 % می باشد. در نتیجه برای استفاده نمودن در صنایع حساس و حیاتی مناسب نمی باشد. روش جداسازی غشایی بیشتر مواقع در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گردد.

استخراج اکسیژن به روش پی اس آ psa

متداول ترین روش برای تولید اکسیژن در دستگاه های اکسیژن ساز صنعتی، روش پی اس آ می باشد. پی اس آ به معنی تفکیک نمودن یک نوع گاز از بین انواع مختلف گاز می باشد. در زمانی که از این روش برای تولید اکسیژن استفاده می شود، دستگاه نیتروژن را نگه داشته و گاز اکسیژن را عبور می دهد. برای انجام این کار باید یک خط تولید استاندارد و اصولی وجود داشته باشد. چرا که درصد خلوص نهایی اکسیژن تولید شده توسط این روش به تمام اجزای دستگاه بستگی دارد.

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی چه کاربرد هایی دارد؟

همانطور که اشاره شد آمار تولید دستگاه اکسیژن ساز صنعتی بسیار بالا می باشد. که این آمار نشان دهنده این می باشد که کاربرد و کارایی این نوع دستگاه در صنایع بسیار گسترده می باشد. صنایعی که در آنها باید از دستگاه اکسیژن ساز استفاده نمود به شرح زیر می باشند:

  • صنعت پزشکی و درمانی

اغلب مردم از فواید و اهمیت بالا دستگاه اکسیژن ساز پزشکی اطلاع دارند. این حساسیت با ورود ویروس کرونا به کشور چندین برابر نیز شده است. وجود داشتن این دستگاه ها در مراکز درمانی برای ادامه حیات و سلامتی بیماران تنفسی، قلبی و ریوی ،جهت تصفیه نمودن و کمک به گردش خون، کمک به سلامت جنین، تقویت حافظه، افزایش طول عمر بیمار و همچنین خون رسانی نمودن به بافت های بدن به شدن الزامی می باشد. خلوص اکسیژن مصرفی مورد نیاز در این صنعت بالا بوده و باید ما بین 90 تا 95 درصد باشد.

  • فاضلاب

فیلترهای زیستی موجود در ساختمان فاضلاب باعث تمیز کردن و تصفیه آن می شود. این فیلتر ها برای اینکه در شرایط ایده آل به وظیفه خود عمل کنند باید از اکسیژنی با خلوص بسیار بالا بهره ببرند. راه دیگر برای تصفیه فاضلاب ها، اضافه نمودن مستقیم اکسیژن با میزان خلوص بالا به آن می باشد. که در این روش نیز باید حتما از بلوئر استفاده نمود. نحوه کار بلوئر ها به این صورت می باشد که بلوئر ها اکسیژن خالص را به فاضلاب اضافه می کنند و بلافاصله باعث حذف ناخالصی ها می شوند.

  • آب آشامیدنی

کاربرد دیگر دستگاه های اکسیژن ساز در تصفیه خانه های آب شهری است. اکسیژن اضافه شده به آب موجب حذف شدن آلودگی ها و سموم موجود در آن می گردد. میزان خلوص اکسیژن مورد نیاز در این صنعت نیز باید بین 90 تا 95 باشد.

  • تولید اُزُن

گاز اکسیژن مهم ترین عنصر در تولید گاز اُزُن به شمار می آید. استفاده نمودن از گاز اُزُن در روند تصفیه آب آشامیدنی یک روش رایج و کاملا بی خطر برای از بین بردن بوی بد و نا مطبوع آب می باشد. در واقع تصفیه باکتریولوژیکی آب باید به وسیله گاز اُزُن صورت بگیرد. به صورت طبیعی گاز ازن توسط اشعه فرابنفش خورشید و یا در اثر بروز رعد و برق تولید می شود. بنابراین مقدار گاز ازن در طبیعت بسیار کم می باشد.  اما می توانیم با استفاده از اکسیژن موجود در جو آن را با روش های شیمیایی خاص تولید کنیم

  • پرورش ماهی و آبزیان

با کمک دستگاه های تولید اکسیژن خالص می توان استخرهای آب اکسیژنه ایجاد کرد. این نوع استخر ها در افزایش سرعت تولید و تکثیر ماهی ها تاثیر بسزایی دارند.

  • استخراج طلا

برای جداسازی طلای موجود در سنگ ها باید آنها را درون محلول سدیم سیانید و اکسیژن خالص قرار دارد.

  • صنعت شیشه سازی

  • صنعت جوشکاری

  • صنعت کاغذ سازی

  • صنعت پتروشیمی و پالایشگاه

  • پر کردن کپسول های اکسیژن

قیمت و نحوه خرید اکسیژن ساز صنعتی آبکو

قیمت گذاری دستگاه اکسیژن ساز صنعتی ابتدا به عامل بسیار مهمی به نام ظرفیت اکسیژن دهی دستگاه وابسته می باشد. ظرفیت اکسیژن دهی دستگاه به این معنی می باشد که دستگاه مورد نظر توانایی و قابلیت تولید نمودن چه میزان اکسیژن را در ساعت دارا می باشد. طبیعتا پیشرفته ترین و بهترین نوع دستگاه اکسیژن ساز که قابلیت تولید اکسیژن بالاتری را نیز دارا باشد، از قیمت بالا تری برخوردارمی باشد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت دستگاه های اکسیژن ساز، میزان خلوص اکسیژن تولید شده توسط دستگاه می باشد. درصنعت های مختلف بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهند به درصد خلوص اکسیژن متفاوتی نیاز دارند. دستگاه هایی که اکسیژن را با خلوص بالا تولید می کنند، اختلاف قیمت بالاتری با سایر دستگاه ها دارند. شرکت آبکو تنها شرکتی می باشد که تمام قطعات به کار رفته در دستگاه های تولیدی خود را به صورت عمده و اورجینال وارد می کند. این شرکت برای تولید انواع دستگاه اکسژن ساز، آبساز دارویی، اسمز معکوس RO، آب شیرین کن صنعتی، ضد عفونی کننده آب، تصفیه آب صنعتی و کشاورزی  از با کیفیت ترین قطعات موجود استفاده می نماید.

لازم به ذکر است این شرکت برای آسودگی خیال مشتریان خود برای تمامی محصولات تولیدی خود گارانتی 24 ماهه و وارانتی و همچنین خدمات پس از فروش منحصر به فردی در نظر گرفته است. قیمت دستگاه اکسیژن ساز ساخت شرکت آبکو بسیار مناسب بوده و از تمامی برند های موجود در بازار پایین تر می باشد. که این امر تنها برای سهولت در خرید مشتریان این شرکت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه کلر زن اتوماتیک و تمامی دستگاه های ساخت این شرکت با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

نکات مهم خریداری اکسیژن ساز

هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز صنعتی باید چندین نکته مهم را در نظر گرفت.

  1. توجه به درصد خلوص اکسیژن تولیدی دستگاه: دستگاه اکسیژن ساز را باید با توجه داشتن به درصد خلوصی که قادر به ارائه است خریداری نمود. لذا در صورت خرید دستگاه نا مناسب خلوص مورد نیاز اکسیژن ما تامین نخواهد شد. در نتیجه این امر ضرر مالی و اُفت کارایی را متحمل خواهید شد.
  2. سطح ایمنی دستگاه: هنگام خرید باید دستگاه تولید اکسیژن را از نظر ایمنی بررسی کرد. همچنین استفاده از این دستگاه نباید باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی شود.
  3. جنس فیلتر ها: فیلتر های موجود در مخازن اکسیژن ساز نقش بسزایی در تولید اکسیژن با خلوص بالا دارند.
  4. پایین بودن سطح صدای تولیدی: به دلیل استفاده مداوم و چندین ساعته از این دستگاه، باید کمترین صدای ممکن را تولید کند. چرا که در غیر این صورت علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی باعث اذیت شدن کارکنان نیز خواهد شد.
  5. میزان هزینه های تعمیر و نگهداری: دستگاه های تولید اکسیژن باید به صورت مرتب و ماهانه تحت سرویس و بازرسی قرار گیرند. کم و به صرفه بودن هزینه های تعمیرات و نگهداری نمودن از دستگاه نیز جزو نکات مثبت یک دستگاه تولید اکسیژن به حساب می آید.
  6. کیفیت قطعات مورد استفاده در دستگاه: اصل و با کیفیت بودن قطعات به کار رفته در ساخت دستگاه، باعث افزایش کارایی و عدم نیاز به تعمیر و تعویض می شود.
  7. دارا بودن استاندارد های لازم: از آنجایی که این دستگاه ها در صنایع مهم و حساس مورد استفاده قرار می گیرد؛ باید حتما از استاندارد های لازم برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Please select listing to show.