صفحه اصلی

مقالات

سختی گیری رزین

سختی گیری رزین

دانه های رزین معمولا از پتاسیم و سدیم پوشیده شده اند که پس از عبور آب با سختی بالا از روی آنها جای یون منیزیم و کلسیم موجود در آبهای سخت با پتاسیم و سدیم عوض میشودکه بعد از اشباح شدن، رزین توسط آب نمک احیا می شود. به همین منظور شستشوی دوره ای بگواش در همه انواع سختی گیر الزامی می باشد. انواع این رزین ها از جمله رزین آنیونی و رزین کاتیونی و همچنین رزین میکس می باشد. و بهترین نوع رزین های سختی گیر از نوع پرولایت می باشد.
سختی گیری رزین

سختی آب به وجود داشتن املاح ناخالص در آب مانند کلسیم و منیزیم که باعث افزایش سختی آب می شود می گویند. زیاد بودن مقدار این یون ها در آب برای مصارف صنعتی و یا آشامیدنی مناسب نمی باشد. به طور معمول بیش از 80 درصد از آب های موجود در طبیعت دارای سختی هستند.

در تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مانند برجهای خنک کننده, دیگ های بخار و آب گرم, پکیج های دیواری و رادیاتورهای آب گرم. وجود داشتن مقدار زیادی از کلسیم و منیزیم میتواند باعث تشکیل شدن رسوبات و افت فشار آب و همچنین کاهش دمای آب می شود. که درگذشت زمان باعث تخریب شدن و ایجاد صدمات زیان بار بسیار زیادی به تاسیسات مربوطه می شود.

همچنین وجود سختی آب بالا در آب آشامیدنی می تواند باعث طعم ناخوشایند و امراض گوناگون شود. میزان سختی آب آشامیدنی مطابق با استاندارد بین المللی WHO به میزان حدود 250 میلی گرم بر لیتر بر می باشد. که با استفاده از دستگاه سختی گیر می توان به این میزان سختی آب دست پیدا کرد.

سختی گیر رزینی چیست؟

دانه های رزین معمولا از پتاسیم و سدیم پوشیده شده اند. که پس از عبور آب با سختی بالا از روی آنها جای یون منیزیم و کلسیم موجود. در آبهای سخت با پتاسیم و سدیم عوض میشود. که بعد از اشباح شدن، رزین توسط آب نمک احیا می شود. به همین منظور شستشوی دوره ای بگواش در همه انواع سختی گیر الزامی می باشد. انواع این رزین ها از جمله رزین آنیونی و رزین کاتیونی و همچنین رزین میکس می باشد. و بهترین نوع رزین های سختی گیر از نوع پرولایت می باشد.
رزین در دانه های کروی شکلی به ضخامت3 دهم میلی مترتا 2 میلی متر تولید می شوند. این نوع از رزین ها از نظر فیزیکی دارای مقاومت بالایی هستند و می توانند در انواع سختی گیرهای رزینی مورد استفاده قرار بگیرند. دمای تحمل این نوع از رزین ها تا 130 درجه سانتی گراد می باشد.

گروه صنعتی آبکو در ادامه این مطلب انواع سختی آب را شرح خواهد داد

سختی کلسیم و منیزیم آب: عمدتا” سختی موجود درون آب به وسیله کلسیم و منیزیم موجود در آن ایجاد می شوند. از این رو سختی کل را می توان به این نوع سختی های کلسیمی و منیزیمی اختصاص داد.

سختی کربنات و بی کربنات آب

بخش عمده دیگری از سختی کل آب ها از نظر شیمیایی معادل با کربنات. و بی کربنات موجود درون آب شناخته می شوند. و همچنین بهتر است یادآوری کنیم که سختی بالاتر از180 mg/i در آب باعث خواهد شد. که در لوله ها و سیستم های آبرسانی رسوب ایجاد شود. وهمچنین وجود داشتن سرب کادیوم و مس در آب ممکن است باعث خوردگی لوله ها توسط آب های سبکتر شود. با این تفاصیل اندازه سختی مطلوب در آب ها باید چیزی حدود 50 تا 80 mg/l درلیتر باشد .

  • سختی کلسیمی
  • سختی کل
  • سختی منیزیمی
سختی گیری رزین آبکو
سختی گیری رزین آبکو

با توجه به مطالب ذکر شده فوق از اهمیت رفع مشکل سختی آب با خبر شده اید. گروه صنعتی آبکو بیش از یک دهه تجربه در زمینه طراحی و ساخت و پیاده سازی و همچنین مشاوره در زمینه ساخت دستگاه سختی گیر آب رزینی را داراست. و همواره برای رفاه حال مشتریان مهندسین و پشتیبانان 24 ساعته برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره برای خرید این دستگاه در نظر گرفته است. برای رفع ویا کاهش سختی آب یکی از پرکاربردترین و بهترین سیستم ها استفاده نمودن از دستگاه سختی گیر رزینی می باشد. شرکت آبکو با کارخانه ای مجهز به تمام تجهیزات ساخت و طراحی و تولید سیستم های تصفیه آب و فاضلاب صنعتی با توجه به رعایت استاندارد ASME دستگاه های سختی گیر رزینی را طراحی و تولید می نماید.

7 نکته مهم درنگهداری صحیح از سختی گیر رزینی:

1- دمای محل نگهداری دستگاه نباید کمتراز 4 درجه باشد.

2- از یخ زدگی و خشک شدن رزین ها جلوگیری به عمل آید.

3- رزین های دستگاه سختی گیر حتما باید همراه با رطوبت باشند.

4- توجه داشتن به زمان شستشو و احیا رزین ها.

5- باید همواره به صورت مداوم سختی ورودی و خروجی آب کنترل شود.
6- اگر آب ورودی به دستگاه دارای املاح معلق باشدباید حتما قبل از ورود به سختی گیر از فیلتر شنی استفاده شود. گروه آبکو برای عملکرد دقیق دستگاه قبل از شروع به طراحی و ساخت دستگاه از مشتریان خود درخواست آنالیز آب می نماید. که همین امر باعث خدمت رسانی هر چه بهتر و سریع تر به مشتریان می شود.

7- دستگاه سختی گیر خود را حتما در محل سر پوشیده نگهداری نمایید.

 

در ادامه انواع سختی گیر را معرفی خواهیم کرد

سختی گیری رزین اتوماتیک آبکو
سختی گیری رزین اتوماتیک آبکو

با توجه به عملکرد سختی گیرها را می توان به چند دسته اصلی تقسیم کرد. که می توان به مهمترین آنها به شرح ذیل اشاره نمود.

سختی گیر رزینی اتوماتیک

تنها تفتوت این نوع از سختی گیرها در مقایسه با سختی گیرهای رزینی نیمه اتوماتیک در نوع شیر و لوله کشی می باشد. به نحوی که در این مدل تمامی مراحل عملکر سختی گیر رزینی به صورت کاملا اتوماتیک و قابل برنامه ریزی می باشد. و از نظر اپروراتوری راحت تر است اما از نظر قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک به طبع قیمت بالاتری نسبت به دیگر مدلها دارد.

سختی گیر مغناطیسی

این نوع از سختی گیرها در مقایسه با نوع رزینی آن کاربرد کمتری دارند. و استفاده کردن از این نوع دستگاه ها برای هر نوع آب و هر مکانی امکان پذیر نمی باشد. چرا که عمده کاربرد سختی گیرهای نوع مغناطیسی جهت استفاده در مسیر پکیج ماشین های لباسشویی وهمچنین ماشین های ظرفشویی می باشد. عملکرد این سیستم ها با ایجاد نمودن یک میدان مغناطیسی می باشد. که باعث ایجاد یک جریان القایی شده و بر روی یون های منیزیم و کلسیم کربنات اثر می کند.

سختی گیر الکترونیکی

از دیگر انواع سختی گیر می توان به سختی گیر الکترونیکی اشاره نمود که این مدل سختی گیرها امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده ازاین نوع دستگاه ها در مقایسه با سایر نوع سختی گیر از قابلیت های کمتری برخوردار هستند. عملکرد این نوع از سختی گیر ها به این صورت است که امواج خاصی توسط دستگاه و از طریق آنتن هایی که به دور لوله آب ورودی کشیده می شوند. به آب سخت داخل لوله انتقال داده شده و باعث می شوند که در جداره داخلی لوله ها و تجهیزات رسوب ایجاد نشود.

سختی گیر آب آشامیدنی

سختی گیر آب آشامیدنی به نوعی از سختی گیرها گفته می شود که فقط جهت استفاده آب آشامیدنی و مصرفی مورد نیاز می باشد. و خروجی آن در صنایع و در سیستم های تاسیساتی وکارخانجات تولیدی به کار گرفته نمی شود.

قیمت سختی گیر رزینی FRP

شرکت آبکو تنها شرکتی می باشد که تمام قطعات به کار رفته در دستگاه های تولیدی خود را به صورت عمده وارد کرده و از با کیفیت ترین قطعات موجود استفاده می نماید.
لازم به ذکر است این شرکت برای آسودگی خیال مشتریان خود برای تمامی محصولات تولیدی خود گارانتی 24 ماهه و وارانتی و همچنین خدمات پس از فروش منحصر به فردی در نظر گرفته است. قیمت دستگاه سختی گیر رزینی ساخت شرکت آبکو بسیار مناسب بوده و از تمامی برند های موجود در بازار پایین تر می باشد. که این امر تنها برای سهولت در خرید مشتریان این شرکت می باشد.شما می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه کلر زن اتوماتیک و تمامی دستگاه های ساخت این شرکت با شماره تماس های ما در ارتباط باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

Please select listing to show.