صفحه اصلی

مقالات

دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی

دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی

افزایش آلودگی آب، موجب نفوذ نیترات به فاضلاب های انسانی و بالارفتن آلودگی منابع آبی و لایه های مختلف خاک می‌گردد. آب سالم یکی از نیازهای اساسی بدن انسان است. در حال حاضر برای سالم‌سازی آب ها از دستگاه های آب تصفیه کن خانگی،دستگاه تصفیه صنعتی یا نیمه صنعتی اسمز معکوس ro استفاده می­ شود.
دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی

امروزه همزمان با رشد روز افزون جمعیت، آلودگی انسانی و صنعتی افزایش یافته است. این اتفاق موجب کاهش کیفیت آب آشامیدنی حتی در مناطقی که دارای آب سالم و گوارا هستند نیز شده است. افزایش آلودگی، موجب نفوذ نیترات به فاضلاب های انسانی و بالارفتن آلودگی منابع آبی و لایه های مختلف خاک می‌گردد. آب سالم یکی از نیازهای اساسی بدن انسان است. بدون آب، امکان زنده ماندن بیش از چند روز وجود نخواهد داشت. در حال حاضر برای سالم‌سازی آب ها از دستگاه های آب تصفیه کن خانگی،دستگاه تصفیه صنعتی یا نیمه صنعتی اسمز معکوس ro استفاده می­شود.

فرآیند حذف مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده های بیولوژیکی، مواد جامد معلق در آب که باعث افزایش سختی آب آشامیدنی میگردند توسط دستگاه های تصفیه انجام می شود. هدف از تصفیه آب لوله کشی شهری توسط این دستگاه ها حذف املاح مضر موجود در آب آشامیدنی می باشد.

بیشتر آب برای آشامیدن توسط دستگاه های تصفیه، صورت می­گردد تا مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت و گواهینامه بین المللی کیفیت مناسبی از آب در اختیار داشته باشیم. ممکن است تصفیه آب برای اهداف مختلف دیگری از جمله کاربردهای پزشکی، دارویی، شیمیایی و تصفیه آب صنعتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. روشهای کاربردی برای حذف املاح مضر موجود در اب آشامیدنی شامل فرآیندهای فیزیکی مانند فیلتراسیون، رسوب گذاری و تقطیر می ­باشند.

دستگاه تصفیه آب چیست‌؟

دستگاه تصفیه با بهره گیری از بهترین روش‌ های تصفیه، به جداسازی ذرات معلق، آلاینده های شیمیایی و آلودگی­ها می‌ پردازد. در واقع به هر نوع سیستمی که هر مقدار از این آلودگی­ها و ذرات موجود در آب را حدف نماید، دستگاه تصفیه گفته می‌شود. این دستگاه، تقریبا ۹۰ درصد آلودگی‌ها اعم از میکروب‌ها، رسوب، پاتوژن ها، کلر و مواد معدنی را از بین می‌برد و در نتیجه آب سالمی که برای نوشیدن ضرری ندارد؛ آماده استفاده می‌گردد. عمل تصفیه، توسط سیستم های کوچک خانگی و همچنین سیستم‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر مانند دستگاه های صنعتی اسمز معکوس ro و تصفیه خانه های آب شهری، انجام می‌گیرد.

به عبارت دیگر، آب به دلیل داشتن ساختار مولکولی غیر معمول، بسیاری از مواد را در خود حل می‌کند. آب در طبیعت به طور پیوسته در حال گردش می‌باشد و این پروسه به عنوان چرخه‌ی آب شناخته می‌شود. در تمام این مراحل آلودگی‌هایی وارد آب می‌شود که بخش عظیمی از این آلودگی ها توسط سیستم تصفیه آب شهری بر طرف می‌شوند. اما برخی از آن‌ها تا مرحله‌ی آخر باقی می‌مانند و یا در طول مسیر به دلایل مختلف از جمله قدیمی بودن سیستم لوله‌کشی، به آب اضافه می‌شوند. بنابراین برای رفع این گونه آلودگی باید با استفاده از دستگاه تصفیه خانگی آلودگی را از آب آشامیدنی خود حذف کنید.

دستگاه آب تصفیه کن با استفاده از فیلتر‌های مخصوص خود آلودگی‌های مختلفی نظیر سرب موجود در آب، میکروب‌ها، رسوب، انواع پاتوژن‌ها، کلر و مواد معدنی اضافه را برطرف می‌کند. با از بین بردن درصد بالایی از این آلودگی‌ها، آب آشامیدنی بو و مزه‌ی بهتری پیدا می کند.

 فرآیند تصفیه آب
فرآیند تصفیه آب

قطعات دستگاه تصفیه

  • شیر ورودی
  • اتصالات پلاستیکی کوئیک فیتینگ
  • هوزینگ ها
  • شاسی دستگاه
  • ترانس
  • پمپ
  • شلنگ
  • گیج فشار روغنی
  • هوزینگ ممبران
  • فیلتر های تصفیه آب مراحل ۱ تا ۶
  • شیر تصفیه آب
  • مخزن تحت فشار
 دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس
دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس

 دستگاه های آب شیرین کن

عنصر آب به علت داشتن ساختار مولکولی به هنگام گردش و چرخش در طبیعت (چرخه آب) بسیار از مواد مضر را در خود حل می کند. هنگامی که آب وارد سیستم‌های تصفیه آب شهری می‌شوند، بخش عظیمی از این آلودگی ها و ناخالصی ها از آب حذف می‌شود. اما تمامی این مواد از آب حذف نشده و در طول مسیر خود به دلایل مختلفی از جمله سیستم های لوله کشی قدیمی و زنگ زده مقداری ناخالصی به خود جذب می کند. برای رفع این آلودگی ها که گاهی اوقات خاصیت اسیدی آب را افزایش می‌دهند باید از دستگاه های آب شیرین کن استفاده کرد. دستگاه های آب شیرین کن انواع مختلف با کاربرد‌های متفاوت دارند که معمول ترین آن‌ها دستگاه آب تصفیه کن خانگی است.

همانطور که می‌دانید تصفیه آب در زندگی روزمره برای کاربردهای مختلف نقش مهمی ایفا می کند. آب باید در منازل بگونه‌ای تصفیه شود که برای آشامیدن و پخت‌ و پز مناسب باشد. تحقیقات علمی ثابت نموده که سلامتی و زندگی ما انسان‌ها به کیفیت آب مورد استفاده بستگی دارد؛ حتی در استخر های پرورش ماهی و حوضچه های کشاورزی نیز تصفیه آب برای داشتن محصولاتی بهتر ضروری است.

از کاربرد های دستگاه آب تصفیه کن خانگی مقابله با مشکلاتی از قبیل سختی آب که (از انحلال مواد معدنی بخصوص کلسیم و منیزیم در آب به‌وجود می‌آید) و آلودگی آب لوله کشی که  دارای مواد معدنی از جمله آهک، گچ، آلاینده های شیمیایی، نیتریت، نیترات و …) می توان اشاره کرد.

که استفاده از دستگاه آب تصفیه کن را به امری ضروری تبدیل می‌کند. در ادامه با برخی از .مهم‌ترین کاربردهای تصفیه آب در بخش‌های مختلف زندگی آشنا می شویم

کاربرد های دستگاه تصفیه آب خانگی

  • دستگاه تصفیه آب خانگی باعث کاهش سختی آب می‌شود. بنابراین استفاده از آب تصفیه برای پخت و پز، از بیماری های مختلف به خصوص بیماری های کلیوی و گوارشی جلوگیری می‌کند. استفاده از آب تصفیه شده برای بانوان باردار، بیماران کلیوی و خردسالان بسیار حائز اهمیت است.
  • دستگاه تصفیه خانگی باعث از بین رفتن املاح معدنی می‌شود. استفاده از آب تصفیه از ایجاد کف و رسوب در کتری، سماور، دستگاه چای ساز، مخزن اتو، مخزن آب یخچال و … جلوگیری می‌کند.
  • دستگاه‌های تصفیه آب 6 مرحله‌ای دارای فیلتر ممبران هستند و قادر به حذف ترکیبات خطرناک نیتریت و نیترات از آب مصرفی می‌باشند.
  • شستن میوه ها با آب تصفیه از آلودگی میوه ها به آلاینده های مضر آب جلوگیری می‌کند.

 کاربرد های دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس ro

  • دستگاه آب شیرین کن‌ صنعتی، جهت تأمین آب مورد نیاز برای کشاورزی، گلخانه و رشد دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه صنعتی اسمز معکوس ro آب های شور را به آب شرب آشامیدنی تبدیل می‌کند.
  • در صنایع غذایی، خودروسازی، صنعت پلاستیک، کارخانه های پتروشیمی، کاغذ سازی، رنگ سازی، نساجی، داروسازی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دستگاه آب شیرین کن‌ صنعتی اسمز معکوس ro جهت تأمین آب نیروگاه های بخار و دستگاه های دیالیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی  اسمز معکوس (RO) در بسیاری از صنایع و کاربردها به عنوان یک راهکار کلیدی برای تصفیه و تولید آب با کیفیت بالا استفاده می‌شود. این دستگاه قابلیت تبدیل آب‌های شور، آب‌های آلوده و حاوی املاح زیاد را به آب شیرین و با کیفیت مناسب برای مصرف مختلف فراهم می‌کند.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) در بخش‌های صنعتی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در صنایع الکترونیکی به منظور تولید آب با کیفیت برای استفاده در تولید قطعات الکترونیکی و شستشوی دستگاه‌ها از آن استفاده می‌شود.

در صنایع نیروگاهی، دستگاه‌های تصفیه آب RO جهت تأمین آب مورد نیاز برای سیستم‌های خنک‌کننده و بخارزای‌ها استفاده می‌شوند. همچنین، در کارخانجات واحدهای تولید دیالیز و همچنین در بخش بهداشتی و درمانی برای تولید آب با کیفیت برای دستگاه‌های دیالیز و خدمات بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با این توضیحات، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) به عنوان یک فناوری حیاتی در بسیاری از صنایع برای تأمین آب با کیفیت و تصفیه آب مناسب به کاربردهای گوناگون از جمله صنایع صنعتی، تولیدی، الکترونیکی، بهداشتی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خدمات گروه صنعتی آبکو

شرکت صنعتی آبکو یکی از پیشتازان در زمینه تولید و پیاده‌سازی تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب صنعتی است. با بیش از 18 سال سابقه درخشان، این شرکت به مشاوره، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی انواع سیستم‌های تصفیه آب صنعتی می‌پردازد.

آبکو در زمینه طراحی، ساخت و تولید سیستم‌های تصفیه آب صنعتی مانند RO، آبسازهای کشاورزی، غذایی و داروئی، پکیج‌های تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی، انواع سختی‌گیر، دستگاه‌های تزریق کلر و ازن و فیلترهای تصفیه آب، و همچنین مخازن تحت فشار فعالیت دارد.

این شرکت از سال 1383 فعالیت خود را آغاز و با همکاری با برندها و شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی، اعتبار خود را در این زمینه به دست آورده. تمامی فعالیت‌ها، از مشاوره و طراحی تا ساخت انواع دستگاه‌های تصفیه آب و فاضلاب صنعتی، تحت نظر مهندسان مجرب و با تجربه در این صنعت صورت می‌گیرد.

شرکت آبکو با ارائه بهترین راهکارها و خدمات به همراه با بهینه‌ترین قیمت‌ها، در زمینه تصفیه آب و فاضلاب، تخصص خود را به اثبات رسانده. این شرکت متعهد به ارائه راهکارهای کارآمد و کیفیتی در حوزه تصفیه آب و فاضلاب بوده و به مشتریان خود خدماتی با استانداردهای بالا ارائه می‌دهد.

 گروه صنعتی آبکو طراح و تولید کننده انواع دستگاه تصفیه است که بهترین و با کیفیت ترین سیستم های آب تصفیه کن را با مناسب ترین قیمت همراه با خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه تصفیه به سایت گروه صنعتی آبکو با کارشناسان گروه صنعتی آبکو  با شماره های 026340085600263400856109121313433

تماس حاصل فرمایید.

Please select listing to show.