صفحه اصلی

مقالات

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی یک دستگاه است که شامل تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب و همچنین مخازن لازم برای انجام فرآیند تصفیه فاضلاب می باشد.
پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی یک دستگاه است که شامل تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب و همچنین مخازن لازم برای انجام فرآیند تصفیه فاضلاب می باشد. این دستگاه با استفاده از فرآیندهای مختلف، فاضلاب را تصفیه کرده و آب پاک شده را به محیط زیست بازگردانده و از آلودگی آن جلوگیری می کند. این پکیج تصفیه فاضلاب فلزی به عنوان یک راه حل کارآمد و پایدار در تصفیه فاضلاب استفاده می شود و به صورت یکپارچه و کامل عرضه می شود.

از پکیج تصفیه فاضلاب فلزی برای تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی و صنعتی در ظرفیت های کوچک میتوان استفاده نمود زیرا در چنین مواردی ساخت تصفیه خانه های متعارف بتنی باعث افزایش مشکلات ساخت و بهره برداری از سیستم و افزایش هزینه ها می گردد. در پکیج تصفیه فاضلاب فلزی کلیه مخازن، واحدها و تجهیزات مورد نیاز سیستم تصفیه در یک واحد جمع شده و سیستم را قادر می سازد به صورت مستقل عملیات تصفیه فاضلاب را به انجام برساند.

این پکیج ها قادر هستند که انواع فاضلاب های صنعتی و فاضلاب های بهداشتی را مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران تصفیه نموده و از آنها جهت مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز  استفاده نمود. همچنین میتوان پساب خروجی پکیج تصفیه فاضلاب را برای استفاده مجدد و بازچرخانی آب از طریق نصب واحدهای تصفیه تکمیلی تصفیه و آماده سازی کرد.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

امروزه در کشور ما به دلیل مزایای مختلفی که پکیج های تصفیه فاضلاب فلزی دارند از آن ها به صورت گسترده استفاده می شود.
برخی از مزایای تصفیه فاضلاب فلزی شامل:

  • استحکام و مقاومت زیاد
  • راندمان بالا در تصفیه فاضلاب
  • قابلیت حمل و جا به جایی آسان
  • امکان بهره برداری از پکیج با هزینه پایین
  • سرعت بالا و قابل قبول در ساخت و نصب و راه اندازی
  • عدم تولید بوی نامطبوع به دلیل کارکرد مداوم سیستم‌های هوادهی
  • بدون نیاز به انجام عملیات ساختمانی گسترده در محل اجرای پروژه
  • کارایی بالا در تصفیه فاضلاب مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست
  • انعطاف پذیری در طراحی و ساخت با توجه به فضای در دسترس با ابعاد مورد نظر و دلخواه
  • برخورداری از کلیه لوازم و تجهیزات موردنیاز تصفیه
پکیج تصفیه فاضلاب فلزی آبکو
پکیج تصفیه فاضلاب فلزی آبکو

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

هر پکیج تصفیه فاضلاب از تجهیزاتی تشکیل شده است که مطابق با فرآیند تصفیه مورد نظر، طراحی و ساخته و نصب شده اند. به عبارت دیگر با توجه به نوع فاضلاب، ابتدا فرایند مورد نیاز برای تصفیه انتخاب شده و سپس براساس این فرآیند واحدهای مختلف آن طراحی و اجرا می گردد. هر واحد شامل یک یا چند مخزن جهت انجام واکنش ها و همچنین تعدادی تجهیزات مکانیکال، الکترومکانیکال و ابزاردقیق است.

  • هاضم لجن
  • آشغال گیر
  • ته نشینی ثانویه
  • گندزدایی و ضدعفونی
  • متعادل ساز و ایستگاه پمپاژ
  • هوادهی (دیفیوزر و بلوئر ها)

هاضم لجن

در مرحله زلال ساز لجن ته نشین شده و لجن آشغالگیر توسط یک پمپ لجن کش به بخش هاضم لجن منتقل می شود. لجن ها در این بخش ته نشین شده و تا حد بسیار زیادی تصفیه می شود.

آشغال گیر

در ورودی آشغالگیر از یک سبد پکیج تصفیه فاضلاب فلزی استفاده می شود تا مانع ورود ذرات معلق موجود در فاضلاب به سیستم شود. آشغالگیر می تواند از همزن ها، پمپ ها، هواده ها، ‌لوله ها و سایر تجهیزاتی که در پکیج تصفیه فاضلاب موجود است در مقابل گرفتگی، محافظت کند.

واحد ته نشینی ثانویه

یکی از برترین مزیت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی داشتن واحد زلال ساز قیفی شکل می باشد. شکل قیفی واحد زلال ساز سبب می شود تا فرایند ته نشینی زیست توده های ساخته شده در مرحله قبل با راندمان بالایی تصفیه شود.

گندزدایی و ضدعفونی

اصلی ترین واحد گندزدایی در پکیج تصفیه فاضلاب فلزی پکیج تزریق کلر می باشد. کلر به دلیل ماندگاری زیاد در آب رایج ترین ضدعفونی کننده پساب خروجی می  باشد. استفاده از اشعه UV و یا ازن ژنراتور نیز برای گند زدایی رایج است.

واحد متعادل ساز و ایستگاه پمپاژ

فاضلاب ورودی به پکیج تصفیه فاضلاب داری پیک های دبی و پیک کیفیت می باشد که در برخی از ساعات دبی ورودی به فاضلاب یا کیفیت آن با کاهش و یا افزایش همراه است و اگر به طور مستقیم وارد مخزن تصفیه زیست شود روند تصفیه دچار اختلال خواهد شد. ایستگاه پمپاژ فاضلاب بعد از آشغال گیر و بعد از مخزن تصفیه زیستی نصب می شود.

هوادهی

یکی از مهم ترین قسمتهای سیستم فاضلاب، واحد هوادهی است. وظیفه واحد هوادهی رساندن هوا به میکروارگانیسمها است.
طراحی پکیج تصفیه فاضلاب فلزی
از جمله مواردی که می‌تواند در طراحی دستگاه پکیج فلزی تصفیه فاضلاب فلزی مدنظر قرار گیرد شامل موارد زیر میباشد:

  • اطلاعات زمین‌شناسی و محل استقرار پکیج
  • کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه

فرآیند تصفیه فاضلاب فلزی

روش های مختلفی برای تصفیه فاضلاب بهداشتی وجود دارد. از جمله مهمترین این روش ها انواع روشهای صافی چکنده، لجن فعال، لاگونهای هوادهی میباشد و از میان این روش ها نوعی از فرآیند لجن فعال بنام هوادهی گسترده به علت مزایای بسیار زیاد آن بیشتر از روش های دیگر مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.
لجن فعال با هوادهی گسترده، نوعی فرآیند تصفیه بیولوژیکی هوازی است که در آن فاضلاب به کمک میکروارگانیسم ها , باکتری ها تصفیه می شود.

استفاده از میکروارگانیسم ها و باکتری های هوازی از مهم ترین روش های تصفیه فاضلاب برای تجزیه مواد آلی باکتری های هوازی برای رشد و زنده ماندن به اکسیژن، آب و مواد غذایی نیاز دارند. اکسیژن و هوای مورد نیاز با تجهیزات هوادهی شناور و سطحی تامین شده و مواد غذایی آنها مواد آلی محلول در فاضلاب ها می باشند.

در مرحله بعد، مخلوط حاصل شامل باکتری و فاضلاب به مخزن ته نشینی انتقال یافته و در آنجا تودههای بیولوژیکی از جریان فاضلاب جدا شده و پساب حاصل به واحد گند زدایی هدایت می شود. در واحد گند زدایی با تزریق یک ماده گند زدا، فاضلاب ضد عفونی می شود.

توده های بیولوژیکی یا همان لجن جدا شده، در بخش تهنشینی نقش اصلی را در فرایند تصفیه به عهده دارند و به همین علت بخش عمده ای از آنها دوباره به مخزن هوا دهی برگشت داده شده و بخش مازاد آن به مخزن هاضم لجن هدایت می شود.

در انتهای خط تصفیه جهت از بین بردن هرگونه آلودگی ناشی از باکتریها و میکروارگانیسم ها فرایند گندزدایی یا ضدعفونی کردن به انجام می رسد. از آنجا که این فرآیند معمولا به کمک ترکیبات کلر انجام می شود، گاهی به آن کلرزنی هم می گویند.

شرکت صنعتی آبکو ارائه دهنده ی پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

هم اکنون در کشور، شرکت‌های مختلفی سازنده پکیج تصفیه فاضلاب فلزی به منظور تصفیه پساب های بهداشتی، صنعتی و… هستند اما از میان شرکت‌های زیادی که در زمینه طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی فعالیت دارند، تنها تعداد اندکی از شرکت‌ها هستند که تمام استانداردهای لازم را رعایت کرده و محصولی مطابق با استانداردهای جهانی و محیط زیستی را ارائه می‌دهند.

شرکت آبکو با تخصص و تجربه ی فراوان از مجریان برتر انواع پکیج ها در زمینه تصفیه پساب از جمله، پکیج فلزی تصفیه فاضلاب در ظرفیت‌های مختلف به منظور تصفیه پساب های صنعتی، بهداشتی، انسانی و تصفیه فاضلاب بیمارستانی در کشور می‌باشد.

Please select listing to show.