صفحه اصلی

مقالات

فرآیندهای غشایی ممبران در تصفیه آب فاضلاب

فرآیندهای غشایی ممبران در تصفیه آب فاضلاب

در برخورد با کمبود آب، جهان در صد بسیار پایینی در زمینه بهره برداری از منابع آب شیرین را دارد. شرکت فنی مهندسی آبکو برای این مشکل دستگاهی اختراع کرده است، دستگاه تصفیه آب فاضلاب یکی از مطمعن ترین و راحت ترین روش برای حل کردن مشکل است.
تصفیه فاضلاب در غشاهای دستگاه اسمز معکوس

شرکت فنی مهندسی آبکو برای مشکل کمبود آب دستگاهی اختراع کرده است. دستگاه تصفیه آب فاضلاب یکی از مطمئن ترین روش برای حل کردن مشکل کمبود آب برای مصارف غیر اشامیدنی می باشد.

استفاده از فاضلاب تصفیه شده به عنوان آب آشامیدنی امکان پذیر نمی باشد. بهتر است برای گیاهانی که کاربرد خوراکی ندارند از آب تصفیه شده فاضلاب  استفاده نمود.

فرآیندهای غشایی ممبران در تصفیه آب فاضلاب

با افزایش جمعیت، فعالیت های صنعتی و کشاورزی مشکل کمبود آب بسیار بزرگتر خواهد شد. فعالیت های صنعتی و کشاورزی باعث پر شدن آب فاضلاب می شود که با استفاده از دستگاه تصفیه آب فاضلاب می توان حجم بسیار زیادی را برای اهداف مختلف تصفیه کنیم.

برای انجام این روش به فن آوری غشا ها می پردازیم که به عنوان تجهیزی مناسب برای تصفیه آب فاضلاب است. در این مقاله به بررسی فناوری های غشایی در روند تصفیه آب فاضلاب می پردازیم.

تمام کار و فعالیت های انسان وابسته به آب است. با افزایش جمعیت انسانی و فعالیت های انسانی همچون مصرف آب در خانه، تولید محصولات در کارخانه جات و پرورش زیست در حوزه کشاورزی روزانه مقادیر زیادی از آب فاضلاب را پر می کنند. به همین دلیل آب های زیر زمینی یا شهری جوابگوی تقاضا کننده ها نیست.

این امر باعث رقابت شدید بین شهروندان و توزیع ناعادلانه منابع آب شیرین توسط مسئولان در بخش های مختلف سراسر کشور شده است. در اکثر مواقع به دلیل نبودن دستگاه تصفیه آب فاضلاب کشاورزان دسترسی به منابع آب شیرین کافی برای آبیاری و پرورش زیست را ندارند. این مشکلات در سراسر جهان است ولی بیشتر در سمت خاور میانه، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین مشاهده می شود.

این مشکل ها بسیار وحشتناک و چشگیر هستند برای مثلا 2.1 میلیارد نفر در خانه ها بدون اطلاع از سالم بودن آب آشامیدنی زندگی می کنند و حتی نزدیک به 4 میلیارد نفر حداقل یک ماه از سال خود را با کمبود آب سپری می کنند.

آیا تولید آب فاضلاب قابل متوقف شدن است؟

تولید آب فاضلاب را هیچ وقت نمی توان متوقف کرد چون فاضلاب اجتناب ناپذیر است. در صنعت نفت با تولید هر بشکه نفت حدود ده بشکه فاضلاب تولید می شود. با استفاده از دستگاه تصفیه آب فاضلاب، هیچ وقت به منابع آب شیرین آسیب نمی رسد و همیشه آب آشامیدنی حفظ و برای همه قابل استفاده می شود. از نظر شرکت ابکو این بهترین، راحت ترین و رایج ترین روش برای جلوگیری از کمبود آب در کشورمان است.

تصفیه آب فاضلاب به روش فناوری غشایی اختراع جدیدی نیست. این ویژگی متفاوت و پیچیدگی فاضلاب است که باعث پیشرفت در این زمینه شده و انرژی، کیفیت آب بدست امده جزوی از مهارت های این شرکت است. تعویض مداوم غشاء و عناصر غشایی به منظور کاهش رسوب آب یک چالش عمده برای فرآیندهای غشایی می باشد.

با ترکیب کردن دو یا چند فرآیند غشایی به روش منحصر به فرد فناوری مانند انعقاد یا جذب به صورت ترکیبی مواد در بسیاری از تأسیسات تصفیه آب فاضلاب مورد بررسی، توسعه و استفاده قرار می گیرد.

مجرای آب فاضلاب

پس از ورود آب آلوده به درون دستگاه تصفیه آب با سیستم هایی همچون آب شیرین کن صنعتی یا  اسمز معکوس RO یا سایر دستگاه ایی که در داخلشان از فیلتر ممبران برای تصفیه استفاده می کنند. عبورآلانیده هایی با اندازه بزرگتر از 0.0001 میکرون امکان ندارد و با این حال می توان تصفیه ای مطمئن در پیشرو داشته باشیم. ذرات آلوده ای که قابل تصفیه شدن نیستند از پشت غشا وارد لوله کشی فاضلاب می شوند تا از دستگاه به عنوان آب پساب خارج شوند.

مجرای آب

ساختاری که برای فیلتر ممبران در نظر گرفته شده به گونه ای است که فقط تنها آب خالص و بدون هیچ گونه الودگی میتواند از آن عبور کند. آبی که بدون الودگی از غشا ها بیرون میاید مستقیما به لوله تولید وصل و همان لحظه قابل مصرف است.

انواع فیلتر ممبران

فیلتر ممبران دارای انواع بسیار مختلفی بوده که بستگی به حجم دستگاه دارد. فیلتر ممبران بر اساس استاندارد های مختلی قابل تقسیم بندی است. از جمله استاندارد های که می توان بر اساس آن فیلتر ممبران ها را تقسیم بندی کرد، نوع دستگاهی است که چقدر آب قرار است تصفیه کند.

با استفاده از فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب آلاینده هایی از قبیل موارد زیر را به طور کامل حذف می کند:

  • نمک های محلول یا نمک های غیر محلول
  • فلزات بیماری زا و سرطان زا موجود در آب آلوده
    نیترات
  • باکتری ها و قارچ هایی که در آب هستند.
  • هر نوع ذرات جامدی که در اب معلق هستند.
  • حذف سختی آب مورد نیاز در دیگ بخار
تصفیه فاضلاب و غشای ممبران اسمز معکوس
تصفیه فاضلاب و غشای ممبران اسمز معکوس

گروه صنعتی آبکو

طراحی صحیح و مناسب با تکیه بر دانش مهندسین مجرب این شرکت، ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی استاندارد را رقم زده است.

طراحی، نصب و بهره برداری اصولی و دقیق توسط تکنسین های نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی آبکو صورت می گیرد. آبکو با منطقی ترین و به صرفه ترین قیمت موجود در بازار، بهترین خدمات ممکن مانند گارانتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش و مخصوصا پشتیبانی 24 ساعته را به مشتریان عزیز ارائه می نماییم.

با ارائه اطلاعات اولیه زیر به کارشناسان آبکو از مشاوره دقیق بهرمند شوید.

  • برگه آزمایش کیفی از پارامترهای آب اولیه
  • دبی مورد نیاز آب خروجی

طراحی دقیق نرم افزاری دستگاه، پروپوزال مشخصات فنی دستگاه، نقشه های دوبعدی و سه بعدی دستگاه، جانمایی مکان دستگاه تصفیه آب صنعتی بخشی از خدمات آبکو می باشد. با ارتباط با کارشناسان ما خدمات پس از فروش و قیمت به روز دستگاه را دریافت نمایید. برای ارتباط با کارشناسان متخصص آبکو، ارائه مشاوره تلفنی و انتخاب دستگاه با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

تمام قطعات به کار رفته در دستگاه های تولیدی آبکو اصل و اورجینال می باشد. قطعات موجود در دستگاه های تولیدی شرکت آبکو بسیار با کیفیت می باشد.

لازم به ذکر است این شرکت برای آسودگی خیال مشتریان خود برای تمامی محصولات تولیدی خود گارانتی 24 ماهه و وارانتی و همچنین خدمات پس از فروش منحصر به فردی در نظر گرفته است. قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ساخت شرکت آبکو بسیار مناسب می باشد. هزینه ی تهیه ی پکیج تصفیه آب آبکو از تمامی برند های موجود در بازار  مناسب تر می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری و تمامی دستگاه های ساخت این شرکت با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

Please select listing to show.