صفحه اصلی

مقالات

نکاتی که باید در مورد استفاده مجدد فاضلاب بدانیم

نکاتی که باید در مورد استفاده مجدد فاضلاب بدانیم

برای جلوگیری از کمبود منابع آبی همچون آب های زیرزمینی که عبارت اند از قنات ها، چشمه ها، رودخانه ها و خشکسالی های نامحدود باید روش استفاده مفید از فاضلاب را آموزش ببینیم.
استفاده مجدد از فاضلاب

برای جلوگیری از کمبود منابع آبی همچون آب های زیرزمینی که عبارت اند از قنات ها، چشمه ها، رودخانه ها و خشکسالی های نامحدود باید روش استفاده مفید از فاضلاب را آموزش ببینیم.

برای استفاده مجدد فاضلاب باید دستگاهی راه اندازی کنیم که آب های مصرفی یک خانه مانند آب حمام، آب لباسشویی، ظرفشویی، روشویی را به آب تمیز یا شهری برگرداند.

این امر با استفاده از راه اندازی سیستم فاضلاب خاکستری برای شما قابل استفاده است. آبی که از فاضلاب تصفیه می شود آب خاکستری نام دارد. آب خاکستری تولید شده را می توان در محیط هایی همچون کارخانه جات صنعتی برای شستشوی دستگاه یا پرورش زیست گیاهان در محیط کشاورزی یا گلخانه استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر از فاضلاب خاکستری یا همان آب خاکستری به دست آمده در ادامه این مقاله با ما در گروه صنعتی آبکو همراه باشید.

چرا استفاده مجدد از فاضلاب مفید است؟

به آب های مصرف شده در تمام خانه ها، شهرها و محیط های صنعتی و کشاورزی فاضلاب می گویند. ایجاد فاضلاب بدین صورت است که آب زلال و شفاف و تمیز به آب خاکستری تبدیل شده و بو و طعم آن نیز تغییر می کند. یکی از نگرانی های فعالان محیط زیست مانند کشاورزان و گلخانه داران و… کمبود آب است. به همین دلیل تصفیه آب فاضلاب با استفاده از سیستم فاضلاب خاکستری انجام می شود تا دغدغه کشاورزان را از بین ببرد.

استفاده دوباره از فاضلاب
استفاده دوباره از فاضلاب

 آیا استفاده مجدد از آب فاضلاب باعث تخریب زیستی یا بیماری هایی انسانی نمی شود؟

وجود آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی در فاضلاب باعث شده است تا ورود مستقیم آنها به طبیعت از طرف سازمان بهداشتی جهانی و سازمان محیط زیست کشور ممنوع اعلام شود. اما اگر آب خاکستری توسط سیستم تصفیه آب فاضلاب خاکستری از برند آبکو تصفیه شود خروجی آن آب به کیفیت بسیار مطلوب برای پرورش طبیعت به دست می آید.

پس از تصفیه آب فاضلاب می توان از آب بدست آمده استفاده های مفیدی کرد مانند:

آب خاکستری بدست آمده حاوی مواد آلی بوده و دقیقا مثل کود حیوانی عمل می کند.
در روند تصفیه فاضلاب با سیستم فاضلاب خاکستری می توان بیوگازهای مناسبی را تولید و آن را به منابع انرژی تبدیل و استفاده کرد.

پکیج فاضلاب خاکستری شرکت فنی مهندسی آبکو میکروارگانیسم های مضر آب را از بین برده و با لجن باقی مانده سرشاری از انرژی برای خاک کشاورزی تولید می کند.

لازم به ذکر است که بدانید افراد فعالی همچون ژن جیسون که یکی از اساتید گروه انرژی استاد دانشگاه واشنگتن، آب فاضلاب را نه تنها زباله نمی داند بلکه آن را یک منبع بسیار بزرگ از مواد آلی برای پرورش زیست محیطی می داند. از فاضلاب کافیست فقط مواد آلی را ذخیره و از آن انرژی بیوگاز تولید و به مصرف دربیاوریم.

استفاده مفید از فاضلاب در تولید انرژی

یکی از کاربرد های اصلی فاضلاب تصفیه شده تولید انرژی است. راه های بسیار زیادی برای تصفیه فاضلاب وجود دارد ولی یکی از مهم ترین و اصلی ترین آن ها تصفیه بیولوژیکی فاضلاب است.

در سیستم هایی که دارای تصفیه بیولوژیکی بی هوازی هستند، بیوگازهایی تولید می شود که عبارت اند از قبیل متان به عنوان سوخت در سایر صنایع که این امر بسیار مورد استقبال گرفته است. دومین کاربرد مفید و اصلی که می توان با استفاده از تصفیه فاضلاب بدست آورد تولید برق در ازمایشگاه ها، بیمارستان ها، ادارات دولتی و… است. شرکت فنی مهندسی آبکو با تقاضای مشتری می تواند با تغییر آند و کاتد انرژی بیوالکتریک تولید و به مشتری تحویل دهد.

استفاده از فاضلاب در کشاورزی و باغبانی

مساله بسیار نگران کننده این است که در صنعت کشاورزی آب بسیار نیاز است. اب فاضلاب به دلیل اینکه با پکیج فاضلاب خاکستری تصفیه شده است حتی می تواند در آبیاری قطره ای هم تاثیر گذار باشد. در حال حاضر بهترین روش برای استفاده از آب خاکستری تصفیه شده میتوان گفت صنعت کشاورزی و باغبانی است.

فاضلاب هایی که از طریق کارخانجات صنعتی و آرایشی و بهداشتی تولید شده اند دارای مواد آلی هستند. این مواد از قبیل فسفر بوده و دقیقا مانند کود نقش خود را ایفا می کند. برای به کار گیری از آب تصفیه شده فاضلاب در بخش کشاورزی و باغداری باید به چند نکات توجه و دقت کرد.

در صورتی می توان برای کشت سبزیجات و درختان میوه ده آب فاضلاب را داد که آن آب به صورت کامل با سیستم فاضلاب خاکستری تصفیه و کاملا تمیز و سالم باشد.

یکی از استفاده های مناسب و مفید از آب فاضلاب تصفیه شده، آبیاری محصولاتی که بعد از کشت باید طبخ و حرارت دهی شود مانند گندم و جو و…

آبیاری درختانی که میوه ندارند یا میوه نمی دهند مانند درخت کاج، سرو و صنوبر و… اما حتما باید آب فاضلابی که برای آبیاری آنها استفاده می شود تصفیه شده باشد تا دچاره آلودگی یا درخت بیمار نشود.

گروه صنعتی آبکو

طراحی صحیح و مناسب با تکیه بر دانش مهندسین مجرب شرکت آبکو به ما این توان را داده تا با مناسب ترین قیمت دستگاه های خود نظیر اسمز معکوس ro و… در اختیار مشتریان قرار دهیم.

نصب و بهره برداری اصولی و دقیق توسط تکنسین های نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی این شرکت صورت میگیرد.  خدمات پس از فروش، بازید، سرویس دوره ای و پشتیبانی 24 ساعته تنها بخشی از خدمات آبکو می باشد.

با ارائه اطلاعات اولیه به مهندسین و کارشناسان شرکت آبکو در تماس تلفنی اولیه، که این اطلاعات عبارت اند از:
برگه آزمایش کیفی از پارامترهای آب اولیه
دبی مورد نیاز آب خروجی

شرکت آبکو طراحی دقیق نرم افزاری دستگاه، پروپوزال بسیار دقیق مشخصات فنی دستگاه، نقشه های دوبعدی و سه بعدی دستگاه، جانمایی مکان دستگاه تصفیه آب صنعتی، همچنین خدمات پس از فروش و قیمت به روز دستگاه را دریافت نمایید. ب

برای ارتباط با کارشناسان متخصص جهت مشاوره و تهیه دستگاه با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

شرکت آبکو تنها شرکتی می باشد که تمام قطعات به کار رفته در دستگاه های تولیدی خود را به صورت عمده وارد می کند. آبکو در دستگاه های خود از با کیفیت ترین قطعات موجود استفاده می نماید.

لازم به ذکر است این شرکت برای آسودگی خیال مشتریان خود برای تمامی محصولات تولیدی خود گارانتی 24 ماهه می کند. همچنین برای مشتریان خود خدمات پس از فروش منحصر به فردی در نظر گرفته است. قیمت پکیج فاضلاب خاکستری ساخت شرکت آبکو مناسب می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت پکیج فاضلاب خاکستری و تمامی دستگاه های ساخت این شرکت با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

Please select listing to show.