صفحه اصلی

مقالات

بازچرخانی و استفاده مجدد آب

بازچرخانی و استفاده مجدد آب

به تصفیه و استفاده مجدد از آب را بازچرخانی آب می گویند. آب تصفیه حاصل از این عمل را می توان برای تامین اهدافی مانند آبیاری و کشاورزی، پر کردن آب های زیرزمینی، تامین آب آشامیدنی، فرآیندهای صنعتی و احیای محیط زیست، استفاده کرد. استفاده مجدد از آب تصفیه شده می توان جایگزین بسیار مناسبی برای منابع آب اولیه باشد. که این امر برای افزایش و پایداری آب بسیار موثر است.
بازچرخانی و استفاده مجدد آب

به تصفیه و استفاده مجدد از آب را بازچرخانی آب می گویند. آب تصفیه حاصل از این عمل را می توان برای تامین اهدافی مانند آبیاری و کشاورزی، پر کردن آب های زیرزمینی، تامین آب آشامیدنی، فرآیندهای صنعتی و احیای محیط زیست، استفاده کرد. استفاده مجدد از آب تصفیه شده می توان جایگزین بسیار مناسبی برای منابع آب اولیه باشد. که این امر برای افزایش و پایداری آب بسیار موثر است.

فاضلاب شهری، فاضلاب های صنعتی، آب باران و سیل، رواناب کشاورزی و … از منابعی هستند که می توانند در بازچرخانی تصفیه مورد استفاده قرار گیرند. این منابع به اندازه ای تصفیه می شوند که تمام تقاضا کننده های این محصول را به هدف مورد نظر خود برساند. الزامات این نوع تصفیه فقط برای رسیدن به کیفیت مورد نیاز، اطمینان از سلامت عمومی، حفاظت از محیط زیست، یا نیاز های خاص خود کاربر است.

آب تصفیه به دست آمده برای آبیاری محصولات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد که هم جلوگیری از آسیب به گیاهان و خاک، و هم حفظ ایمنی مواد غذایی را تضمین کند. در مصارفی که با انسان سر و کار دارد، تصفیه آب اهمیت بسیار بالایی دارد. استاندارد مورد نیاز جهت استفاده مجدد از آب تصفیه شده در هر کشور را سازمان حفاظت محیط زیست همان کشور نیز صادر می کند. ایران نیز استاندارد مختلفی را از سازمان حفاظت محیط زیست خود جهت استفاده مجدد از آب دریافت کرده است.

انواع بازچرخانی و استفاده مجدد آب

استفاده مجدد از آب را می توان به دو دسته تقسیم کرد، برنامه ریزی شده یا برنامه ریزی نشده. به هدف های خاص مانند استفاده سودمند از منابع آب را بازچرخانی برنامه ریزی شده می گویند. از نمونه هایی که میتوان در این بخش نام برد شامل آبیاری کشاورزی، تامین آب صنایع، منابع آب آشامیدنی و مدیریت تامین آب زیرزمینی است.
آبی که به طور عمده از آب استفاده شده قبلی تشکیل می شود را بازچرخانی برنامه ریزی نشده می گویند. برای مثال بازچرخانی بدون برنامه ریزی شده، زمانی رخ می دهد که یک محله یا منطقه، منبع آب خود را از رودخانه‌های اطراف محل سکونت تامین می کند ولی خبر ندارند که محله بالایی فاضلاب تصفیه شده خود را در آن رودخانه تخلیه می کنند.

استفاده مجدد آب
استفاده مجدد آب

کاربردهای بازچرخانی و احیای آب

  • آبیاری در کشاورزی
  • آبیاری برای محوطه سازی مانند باغچه ها و پارک ها
  • تامین تقاضا کنندگان آب شهری
  • فرآیند آب برای نیروگاه ها، پالایشگاه ها و کارخانه جات
  • کنترل گرد و غبار، پاکسازی سطح جاده ها، حتی محل های ساخت و ساز
  • صنعت بتن سازی
  • ایجاد دریاچه های مصنوعی، افزایش آب های زیرزمینی
  • احیای محیط زیست

مزایای بازچرخانی و استفاده مجدد آب در صنعت کشاورزی

آیا استفاده از آب بازیافتی یا منابع آب غیر سنتی در کشاورزی فواید زیادی دارد؟ اما این منابع چگونه با منابع سنتی تر مقایسه می شوند؟ در این بخش به این پرسش های مشتریان از زاویه های مختلف پاسخ خواهیم داد:

  • مقرون به صرفه

بازچرخانی و استفاده مجدد از آب می تواند در دراز مدت فشار مالی را بسیار کمتر کند. با کاهش آب های زیرزمینی، هزینه ها و انرژی مرتبط با پمپاژ نیز افزایش می یابد که این عمر بسیار بار منفی دارد.

  • صرفه جویی در انرژی

آب و انرژی، ارتباط بسیار پیچیده ای با هم دارند. برای تولید انرژی از آب استفاده می شود و برای توزیع آب به تمام نقاط مد نظر به انرژی بسیار نیاز است. علاوه بر این، مصارف مختلف به کیفت مختلف آب نیاز دارند. تصفیه آب و استفاده مجدد از همان آب، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هدر رفتن بیخودی آب می شود.

  • مناطق خشک و کم آب

صرفه جویی در آب مانند بازچرخانی یا همان تصفیه آب قبلی باعث می شود که مانطق محروم از آب دیگر دچار کم آبی نشوند. این امر حتی باعث افزایش آب های زیر زمینی نیز می شود.

بازچرخانی و استفاده مجدد آب در صنعت

به بازگردانی و بازیافت آب صنعتی که شامل تصفیه فاضلاب و تصفیه آب هایی همچون آب حمام، ظرفشویی، لباسشویی، روشویی می شود را فاضلاب خاکستری می گویند. برای کسب اطلاعات بیشتر از موضوع فاضلاب خاکستری به سایت www.abco.asia مراجعه کرده و بر روی مقاله فاضلاب خاکستری کلیک و مطالعه کنید. روش های مختلفی برای بازچرخانی یا استفاده مجدد از آب صنعتی است که بستگی به نیاز های مشتری دارد، مانند کیفیت آب به دست آمده، محدودیت های فضایی و ملاحظات بودجه ای و……
سازمان بهداشت جهانی مجوز استفاده مجدد از آب های تصفیه شده موارد زیر را صادر کرده است:
کاهش آب و تنش های حاصل از آب
با افزایش جمعیت و مسائل مرتبط با غذا و آب
تصفیه فاضلاب خانگی مثل فاضلاب خاکستری
سیستم بازچرخانی و استفاده مجدد از آب یا همان فاضلاب خاکستری نه تنها در تهران بلکه در تمام شهرها و محیط های آلوده نیز در حال افزایش است.

بازچرخانی و استفاده مجدد آب در صنعت
بازچرخانی و استفاده مجدد آب در صنعت

گروه صنعتی آبکو

طراحی صحیح و مناسب با تکیه بر دانش مهندسین مجرب این شرکت، ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی استاندارد با استفاده از تکنسین های ماهر و مجرب در کارگاه آبکو، طراحی، نصب و بهره برداری اصولی و دقیق توسط تکنسین های نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی، به ما این توان را داده است تا با منطقی ترین و به صرفه ترین قیمت موجود در بازار، بهترین خدمات ممکن مانند گارانتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش و مخصوصا پشتیبانی 24 ساعته را به مشتریان عزیز ارائه می نماییم. رضایت مشتریان محترم گواه بر این اثر مهم می باشد.

با ارائه اطلاعات اولیه به مهندسین و کارشناسان شرکت آبکو در تماس تلفنی اولیه، که این اطلاعات عبارت اند از:
برگه آزمایش کیفی از پارامترهای آب اولیه
دبی مورد نیاز آب خروجی

شرکت آبکو طراحی دقیق نرم افزاری دستگاه، پروپوزال بسیار دقیق مشخصات فنی دستگاه، نقشه های دوبعدی و سه بعدی دستگاه، جانمایی مکان دستگاه تصفیه آب صنعتی، همچنین خدمات پس از فروش و قیمت به روز دستگاه را دریافت نمایید. برای ارتباط با کارشناسان متخصص و مهندسان طراح و مشاور 24 ساعته آبکو جهت ارائه مشاوره تلفنی و انتخاب دستگاه با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.
قیمت پکیج فاضلاب خاکستری
شرکت آبکو تنها شرکتی می باشد که تمام قطعات به کار رفته در دستگاه های تولیدی خود را به صورت عمده وارد کرده و از با کیفیت ترین قطعات موجود استفاده می نماید.

قیمت پکیج تصفیه آب آبکو

لازم به ذکر است این شرکت برای آسودگی خیال مشتریان خود برای تمامی محصولات تولیدی خود گارانتی 24 ماهه و وارانتی و همچنین خدمات پس از فروش منحصر به فردی در نظر گرفته است. قیمت پکیج فاضلاب خاکستری ساخت شرکت آبکو بسیار مناسب بوده و از تمامی برند های موجود در بازار پایین تر می باشد. که این امر تنها برای سهولت در خرید مشتریان این شرکت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت پکیج فاضلاب خاکستری و تمامی دستگاه های ساخت این شرکت با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

Please select listing to show.