صفحه اصلی

مقالات

دستگاه آب شیرین کن ترکیبی

دستگاه آب شیرین کن ترکیبی

امروزه ترکیب کردن آب شیرین کن حرارتی و مکانیکی بخصوص در دستگاه های های تولید و توسعه هم زمان توان و حرارت مورد توجه قرار گرفته است.
آب شیرین کن ترکیبی آبکو

امروزه ترکیب کردن آب شیرین کن حرارتی و مکانیکی بخصوص در دستگاه های های تولید و توسعه هم زمان توان و حرارت مورد توجه قرار گرفته است.

آب شیرین کن ها نوع های مختلفی دارند زیرا برای استفاده جهت کاربردی خاص طراحی می شوند مانند آب شیرین کن کشاورزی صنعتی ترکیبی هسته ای خانگی که با قیمت های گوناگون ارائه می گردد.

انواع آب شیرین کن های ترکیبی

  • آب شیرین کن ترکیبی MSF RO

این دستگاه از تالیف آب شیرین کن RO با MSF مصنوع شده است این ترکیب موجب می شود که آب شیرین کن RO با سختی نسبی خیلی بیشتری کار کند. بنابراین عوض کردن ممبران آن دیرترانجام خواهد شد. چنانچه از این طریق عمر مفید ممبران از 3سال به 5 سال تغییر پیدا کند هزینه و مخارج  تعویض ممبران حدودا 40 %پایین می آید. ویژگی اصلی این آب شیرین کن ها مصرف انرژی مخصوص کمتر، انعطاف پذیری در عملکرد، کوپلینگ بهتر با نیروگاه هاي حرارتی وهزینه احداث کمتر جهت تولید هم زمان آب شیرین کن و توان می باشد.

  • آب شیرین کن ترکیبی NF-MSF

یک شیوه مناسب دیگر برای پیش تصفیه آب دریا بهره گیری از نانو فیلترها (NF) آب شیرین کن ترکیبی NF-MSF است. مزیت های این شیوه کاهش و خارج کردن سختی هاي یونی Mg2+،Ca2+ از آب تغذیه است که رسوب زدگی در سطوح انتقال حرارت آب شیرین کن را کاهش می دهد. این موضوع باعث می شود که ماکزیمم دمای آب شور در آب شیرین کن های حرارتی و به دنبال آن نسبت عملکرد افزایش یابد.

آب دریا بعد از تصفیه وارد NF می شود. در آنجا بعد از حل شدن  بسیاری از سختی ها یونی وارد آب شیرین کن حرارتی MSF می گردد.نتیجه نشان می دهد که با این شیوه می توانیم حداکثردمای آب شور را به 130 درجه افزایش دهیم و زمان مورد نیاز برای رسوب زدایی از سطوح انتقال دمای  دستگاه آب شیرین کن به 1200 ساعت افزایش پیدا می کند.

  • آب شیرین کن ترکیبی NF-RO-MSF

آب دریا بعد از تصفیه وارد NF می شود. و هم چنان بعداز دفع شدن حجم زیادی از سختی های یونی وارد آب شیرین کن مکانیکی RO می شود. آب شورو غلیظ شده (پساب خروجی) ووارد دستگاه آب شیرین کن حرارتی MSF می شود. در نهایت خروجی که به دست آوردیم از RO و MSF باهم ترکیب می شوند و آب شیرین با TDSدلخواه به دست می آید.

چند معیار جهت عملکرد آب شیرین کن

برای پی بردن به میزان آب شیرین تولیدی و پارامترهای انتخابی چند معیار مورد معرفی قرار می گیرند و بعد از این مرحله عملکرد آب شیرین کن ها با یکدیگر توسط این معیارها مقایسه می شود.

دستگاه آب شیرین کن ترکیبی چگونه عمل می کند؟

با توجه به این که دلیل شور بودن آب‌ها وجود املاح درون آن‌ها و نمک می‌باشد. برای از بین بردن این نمک‌ ها شیوه ‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از این شیوه ‌ها سیستم ترکیبی است که از روش غشایی و حرارتی استفاده می‌کند. این شیوه اثرات چشم گیری بر روی کم شدن املاح آب دارد. هر کدام از این دو شیوه محدودیت‌های و ممنوعیت های  خاص دارند که با ارائه ایده‌های متفاوت نتیجه بسیارعالی هم حاصل خواهد شد. در یک نگاه کلی می‌توانیم بگوییم این شیوه از ترکیب روش‌های مختلفیی به وجود می‌آید.

مقدار آب شیرین کن تولیدشده به میزان بخار مصرفی را نسبت عملکرد آب شیرین کن حرارتی می گویند.

  • سطح انتقال حرارت مخصوص (SA)

Theramal Level مورد نیاز آب شیرین کن حرارتی که به سطح انتقال حرارت مخصوص معروف است، کل سطح حرارتی موردنیاز که از مجموع سطح موثر و سطح کندانسور حاصل می شود را در اختیار ما می‌گذارد.

  • انرژی مصرفی مخصوص

معیارهای عملکرد آب شیرین کن

جهت این‌ که بتوانیم به عملکرد بهتر آب شیرین کن‌ های ترکیبی پی ببریم، حتما باید ملاک های مناسب آنها را مورد بررسی قرار دهیم. بعد سیستم آب شیرین کن‌ ها را بر حسب همین معیار ها با هم مقایسه کنیم. این معیار ها عبارتند از:

  1. تناسب کارکرد: مقدارآب شیرین تولید شده به بخارهای مصرفی، بسته به عملکرد آب شیرین کن حرارتی گفته می‌شود.
  2. سطح منتقل شدن حرارت‌ های مخصوص: سطح حرارتی مناسب و مورد نیاز جهت تولید یک کیلوگرم آب شیرین را سطح انتقال حرارت مخصوص می‌گویند.
  3. انرژی های مخصوص مصرفی : معمولا به مقدار انرژی که برای تولید شدن یک کیلوگرم آب شیرین مصرف می‌شود را انرژی مصرف می‌گویند.

مزیت‌ ها

بهره گیری و بکارگیری این نوع از سیستم ها یا آب شیرین کن‌ ها مزیت های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. این مزایا عبارتند از:

  1. عملکرد مداوم و بازدهی بسیار بالا
  2. از بین بردن آلاینده‌های متفاوت مواد زیان آور
  3. تهیه کردن آب‌های آشامیدنی سالم در منطقه های دور از آب شیرین
  4. سازگاری با محیط زیست

معایب

در کنار مزایایی که برای این شیوه یا دستگاه ذکر شد. این نوع آب شیرین کن از مخارج  بسیار بالایی برخورداراست. چون به مصرف انرژی خیلی زیادی نیازمند است، تا بتواند  مقدار زیادی از آب را گرم کند. البته منظورمان از مصرف انرژی زیاد، در قسمت شیوه حرارتی است. کشورهایی که از آب شیرین کن‌های حرارتی استفاده می‌کنند، باید حتماً دارای ذخایر نفتی مناسبی باشند تا باعث کاهش مخارج  تبدیل آب شور به شیرین گردند.

مجموعه آبکو بالا بر15 سال سابقه فعالیت چشم گیر در زمینه پیاده سازی دستگاه های آب شیرین کن صنعتی و طراحی  دارد. این شرکت با بیش از 100 ها برند معروف در کشور ایران و کشور های همسایه همکاری داشته است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • صنایع آرایشی و بهداشتی دارویی: شرکت آرایشی بهداشتی آواتیس، شرکت آرایشی بهداشتی دلتا داروو داروسازی پوبر وآرایشی بهداشتی سینره و…
  • صنایع غذایی: شرکت سه نان، شرکت شکلات آچاچی، شرکت طبیعت و…
  • صنایع لبنیاتی: شرکت بلمینی، شرکت میهن،  شرکت سوتچی لر و…
دستگاه آب شیرین کن ترکیبی اسمز معکوس
دستگاه آب شیرین کن ترکیبی اسمز معکوس

قیمت سیستم اسمز معکوس شرکت آبکو

دستگاه اسمز معکوس به دلیل طراحی  منحصر به فرد خود و کاربرد عظیم در صنایع گوناگون بسته به حجم آب تولیدی و نوع TDSو باکتریای آب  قیمت های مختلفی دارد. شرکت آبکو برای درک حال مشتریان خود و البته آسانی در تهیه سیستم RO این سیستم را با پایین ترین هزینه و بالا ترین کیفیت به همراه خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می کند. جهت اطلاع از قیمت دستگاه‌های مجموعه  آبکوو خدمات پس از فروش از طریق تماس با واحد فروش شرکت درخواست‌های خود را برای ما ارسال بفرمایید.

Please select listing to show.