صفحه اصلی

مقالات

انواع روش های تصفیه آب استخر

انواع روش های تصفیه آب استخر

استفاده مداوم از استخرهای عمومی و خانگی به مرور زمان باعث می شود حجم بالایی از ذرات کلوئیدی از قبیل جلبک ها، مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی و باکتری ها که روی بدن انسان وجود دارد به آب منتقل شود. رطوبت موجود در استخرها شرایط را برای رشد انواع قارچ و جلبک فراهم می نماید و همین امر باعث تغییر رنگ آب می گردد.
تصفیه آب استخر

استفاده مداوم از استخرهای عمومی و خانگی به مرور زمان باعث می شود حجم بالایی از ذرات کلوئیدی از قبیل جلبک ها، مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی و باکتری ها که روی بدن انسان وجود دارد به آب منتقل شود.

معروفترین روش های تصفیه آب استخر استفاده از کلرزن، آشغالیگر، دستگاه تصفیه آب صنعتی برای حجم های بالا، فیلتر شنی و کربنی، سختی گیر رزینی و استفاده از اشعه فرابنفش UV اشاره کرد.

رطوبت موجود در استخرها شرایط را برای رشد انواع قارچ و جلبک فراهم می نماید و همین امر باعث تغییر رنگ آب می گردد. در استخرهای روباز ورود برگ و شاخه درختان، تغییر ph آب و اسیدی یا قلیایی شدن آن، وجود بیش از اندازه اسید سیانوریک، افزایش میزان کلسیم و بر هم ریختن تعادل مقدار کلر آزاد همگی از جمله دلایل تصفیه آب استخر و زلال سازی آن می باشند. انجام این کار ممکن است به روش های فیزیکی و حتی در بسیاری از مواقع تنها با روش های شیمیایی امکان پذیر باشد. با توجه به نوع استخر و مقدار آب موجود در استخر و نوع آلاینده های موجود در آب از تجهیزات مختلفی استفاده می گردد.

مراحل تصفیه آب استخر

به منظور تصفیه کامل آب استخر ها و زلال سازی آب آن لازم است قبل از هر اقدام چند فاکتور مهم بررسی گردد که شامل موارد زیر می باشند.

  • ظرفیت و نوع استخرخانگی،عمومی،پرورش ماهی و…
  • مقدار کلر موجود در آب
  • مقدار ph و تایین میزان قلیاییت و اسیدی بودن آب
  • نوع ذرات کلوئیدی موجود در آب مانند شاخ و برگ درختان، جلبک و…
  • تایین مقدار برم آب

اندازه گیری بسیاری از این فاکتورهای ذکرشده به کمک ابزار و کیت های مخصوص انجام می شود. بهتر است با تجهیزات و روش های مختلف ذرات جامد و معلق موجود در آب را جمع آوری نمایید. سپس مقداری از آب ورودی به استخر را برای آنالیز کامل و ساخت هر چه بهتر دستگاه تصفیه آب مناسب برای استخر شما مطابق با نیاز به آزمایشگاه های معتبر تحویل دهید و آنالیز کامل آب را به شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب ارائه نمایید.

تصفیه با استفاده از فیلتر شنی

در استخرهای خانگی یا عمومی برای حذف بسیاری از مواد آلی موجود در آب می توان از فیلترهای شنی استفاده کرد. فیلتر شنی همان طور که از نامش پیدا است، دارای بستری از شن و سیلیس می باشد. این فیلتر از عبور ذرات معلق در آب که 100 میکرون هستند جلوگیری گردد. در نتیجه، ذرات معلق و بزرگتر از 100 میکرون موجود در آب وارد فیلتر شده و امکان عبور از بستر شنی را پیدا نخواهند کرد.

آب با درجه تمیزی بالاتری از فیلتر خارج می گردد. اما به دلیل کامل نبودن این نوع پاکسازی و تصفیه آب لازم است که به صورت دوره ای نسبت به شستشوی کامل استخر و فیلتر ها اقدام نمایید.

فیلترهای شنی جزء تجهیزاتی می باشند که از قدیم به صورت متداول در استخرها استفاده می‌شده اند علاوه بر این ساده ترین روش تصفیه آب استخر محسوب می‌شوند. فیلترهای شنی در گذشته به صورت فلزی و استیل ساخته می‌شدند اما امروزه مدل های پلاستیکی و فایبرگلاس آن ها نیز وارد بازار شده است.

مخزن های شنی که از جنس فایبر گلاس و پلاستیک

اگر قصد دارید از ساده ترین روش تصفیه آب استخر برای استخر های خود استفاده نمایید بهتر است این کار را با فیلترهای شنی جدید تجربه کنید.

شما می‌توانید از مخزن های شنی که از جنس فایبر گلاس و پلاستیک که در بازار هستند استفاده کنید. هرچند که مدل های فلزی مخزن شنی همچنان در بازار موجود می باشند اما بهتر است از طرح ‌های جدیدتر فایبرگلس یا پلاستیک استفاده نمایید. علاوه بر این میتوان به فیلتر های فیبری، چوبی، سرامیکی و کربنی هم اشاره نمود.

مزایای مخزن شنی فایبرگلاس و پلاستیکی نسبت به مدل فلزی یا استیل

  1. مخزن های شنی فایبرگلاس نسبتا قیمت مناسب تری نسبت به فیلتر های شنی و فلزی یا استیل دارند.
  2. مخزن های شنی فایبر گلاس یا پلاستیکی وزن کمتر و روش نصب آسان تری دارند.
  3. مخزن شنی فلزی برای تصفیه سرعت کمتری دارند. مخزن های شنی فایبر گلاس با سرعت بیشتری آب را تصفیه می کنند.
  4. تمیز کردن و نگهداری از مخزن های شنی پلاستیکی و فایبرگلاس راحت‌ تر از مخزن های فلزی می باشد.

تصفیه آب استخر با فیلتر کربنی

برای زلال سازی و حذف ذرات آلی و معلق در آب تصفیه آب استخر، می توان از فیلترهای کربنی استفاده نمود. استفاده از ذرات کربن فعال در این تجهیزات باعث می شود که بسیاری از میکروارگانیسم ها و میکروب های موجود در آب از بین بروند.

از مزایای اتصفیه آب با فیلتر کربنی می توان به عدم تاثیر نامطلوب و منفی بر روی پوست و مو اشاره نمود به این دلیل که از هیچگونه ماده شیمیایی در فیلترهای کربنی استفاده نمی شود.

شرکت آبکو با بیش از یک دهه ثابقه در طراحی و تولید دستگاه دهای تصفیه آب صنعتی و دستگاه های کلر زن با نازل ترین قیمت و بالا ترین کیفیت همواره ارائه دهنده بهترین دستگاه های کلر زن مورد استفاده در استخر های خانگی و بزرگ می باشد.

تصفیه آب استخر با روش کلر زنی

میکروارگانیسم هایی به نام پاتوژن ممکن است به سلامت انسان آسیب های جدی وارد کند. گند زدایی آب آشامیدنی و استخرها برای عمل کشتن عوامل میکروبی که بیماری زا هستند. جلوگیری از رشد و نمو مجدد آن ها و همچنین احیا رنگ، مزه و بوی آب صورت می پذیرد. اگر آب بدون تصفیه درست جهت از بین بردن میکروب ها مصرف شود، ممکن است باعث بیماری هایی از جمله  اسهال و ذل درد های شدید شود. بیماری هایی که توسط آب پخش می شوند، به عنوان بیماری های آبی شناخته می شوند.

در فرآیند کلر زنی، کلر به آب اضافه شده تا میکروارگانیسم ها نظیر پاتوژن های مضر را که برای سلامتی انسان خطرناک هستند را کشته یا غیرفعال سازد. با این که کلر یک ماده ضدعفونی کننده موثر است، اما نمی تواند تمام میکروب های مضر موجود در آب را از بین ببرد. به طور کلی، کلر بر روی باکتری های مضر آب تاثیر زیادی دارد. کلر در برابر ویروس های معدودی موثر و در برابر برخی از پروتئین ها نیز تاثیر گذار است. می توان از کلر برای گند زدایی و ضد عفونی کردن آب استفاده نمود.

زلال سازی آب با استفاده از روش ازن زنی

یکی دیگر از راه های ضدعفونی و گندزدایی و تصفیه آب استخر، استفاده نمودن از گاز ازن می باشد. ازن در حقیقت مولکولی می باشد که از 3 اتم اکسیژن تشکیل شده است و به حالت گاز وجود دارد. گاز ازن یک اکسنده قوی و بدون عوارض شیمیایی است که کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف نظیر صنعت پزشکی دارد. ازن با خاصیت ضدعفونی کنندگی به سرعت وارد واکنش با ترکیبات آلی موجود در محیط و موجودات میکروسکوپی در آب می شود و آن ها را کاملا از بین می برد. گاز ازن دیواره سلولی باکتری ها را از بین می برد و به این ترتیب باکتری ها را می کشد.

تمام ذرات مضری که در آب و فاضلاب وجود دارند، مانند ذرات معدنی، آهن، منگنز و همچنین ذراتی که به آب، رنگ و بوی نامطبوع می دهند. با تزریق ازن به آب ترکیبات کلری آب، هیدروکربن های حلقوی و ذرات آلی از بین خواهند رفت. قوی ترین نوع اکسنده، گندزدا و ضدعفونی کننده آب گاز ازن می باشد.

زلال سازی آب استخر با روش انعقاد و لخته سازی

ممکن است با استفاده از تمام روش ها و تجهیزاتی که به آن اشاره شد، سبز و کدر بودن رنگ آب از بین نرود که علت اصلی این امر وجود داشتن ذرات کلوئیدی ذره بینی و معلق در آب می باشد. تنها راه برای حذف کردن این ذرات استفاده از مواد منعقد کننده و لخته سازها می باشند. که به فلوکولانت ها مشهور هستند.

این فلوکولانت ها دارای بار مثبت یا منفی و در برخی مواقع خنثی هستند. که وارد آب می شوند و ذرات باردار را خنثی می کنند. سپس مانند یک پل بر روی این ذرات بدون بار قرار می گیرند و آنها را به هم متصل می نمایند. در نتیجه اتصال این ذرات به هم منجر به تولید لخته خواهد شد که روی سطح آب قرار می گیرند و با تجهیزات مختلف جمع آوری خواهند شد.

طراحی و ساخت سیستم های تصفیه آب

گروه صنعتی آبکو جزو بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب صنعتی می باشد که تمامی محصولات خود را برای کاربردهای صنعتی ارائه می دهد. طراحی و تولید وهمچنین پیاده سازی انواع فیلتر شنی، فیلتر کربنی، پکیج کلر زنی، ازن زنی و تجهیزات تصفیه استخر از جمله خدمات این تیم می باشد. برای برقراری ارتباط با گروه صنعتی آبکو و اطلاع از ویژگی های هر یک از این محصولات می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در سایت ما استفاده نمایید.

گروه آبکو با مشاوره دقیق به مشتریان خود راهنمایی کامل برای تهیه انواع دستگاه های مورد نیاز را ارائه می دهد که با در نظر گرفتن آنالیز آب و نوع استخر و یا نوع استفاده از دستگاه بهترین پکیج های خود را برای مشتریان طراحی و تولید می نماید. چرا که گاها برای مصارف مختلف از استخر ها پرورش ماهی و… چندین پکیج برای تصفیه مناسب و تولید آب مناسب جهت بهره برداری هر چه بهتر لازم می باشد.

قیمت پکیج تصفیه آب استخری ساخت شرکت آبکو

پکیج تصفیه آب استخر به دلیل روش ساخت منحصبه فرد و کاربرد وسیع در انواع صنایع قیمت های متفاوتی را داراست. شرکت آبکو همواره جهت رفاه حال مشتریان خود و همچنین سهولت در تهیه انواع دستگاه های تصفیه آب و همچنین دستگاه های کلر زنی وتصفیه آب استخری این دستگاه ها را با نازل ترین قیمت و بالا ترین کیفیت به همراه خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می نماید. برای اطلاع از قیمت های ما با شماره تماس های شرکت در ارتباط باشید. شرکت آبکو با پشتیبانی 24 ساعته همواره پاسخگو مشتریان می باشد.

Please select listing to show.