صفحه اصلی

مقالات

پکیج تصفیه پساب کشتارگاه| بهترین روش تصفیه فاضلاب کشتارگاه

پکیج تصفیه پساب کشتارگاه| بهترین روش تصفیه فاضلاب کشتارگاه

پکیج تصفیه پساب کشتارگاه برای تصفیه و گندزدایی پساب و فاضلاب کشتارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج تصفیه پساب کشتارگاه از جمله ضروری ترین و پرکاربردترین سیستم های تصفیه فاضلاب می باشد. وجود پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاهی با توجه به لزوم حفاظت و صیانت از محیط زیست اجباری است. با تصفیه پساب کشتارگاه های دام و طیور می توان دوباره آب تصفیه شده آن را مورد استفاده قرار داد. این کار کمک بزرگی به محیط زیست و طبیعت می کند.
پکیج تصفیه پساب کشتارگاه

پکیج تصفیه پساب کشتارگاه برای تصفیه و گندزدایی پساب و فاضلاب کشتارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پکیج تصفیه پساب کشتارگاه از جمله ضروری ترین و پرکاربردترین سیستم های تصفیه فاضلاب می باشد. وجود پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاهی با توجه به لزوم حفاظت و صیانت از محیط زیست اجباری است. با تصفیه پساب کشتارگاه های دام و طیور می توان دوباره آب تصفیه شده آن را مورد استفاده قرار داد. این کار کمک بزرگی به محیط زیست و طبیعت می کند. فاضلاب تصفیه شده دوباره برای آبیاری فضای سبز، باغ داری، کشاورزی و تولید کود مورد استفاده قرار می گیرد. فاضلاب کشتارگاه ها به علت داشتن غلظت بالا، ذرات معلق و مواد آلاینده مضر جزء آلوده ترین و کثیف ترین فاضلاب های صنعتی می باشند و حتما باید تصفیه و گند زدایی شوند.

پکیج تصفیه پساب کشتارگاه یکی از پرکاربرد ترین انواع سیستم های تصفیه فاضلاب می باشد. امروزه هر کشتارگاهی اعم از کشتارگاه دام و طیور و در ادامه گاوداری ‌ها و مرغداری ‌ها و حتی کشتارگاه های بوقلمون، شتر و در خارج از کشور کشتارگاه های خوک، الزاما می بایست به منظور دریافت پروانه بهره برداری نسبت به خرید آن اقدام نماید.

در کشتارگاه ها فعالیت های فراوانی برای تهیه و آماده سازی محصول نهایی انجام می شود. انجام فعالیت هایی که در کشتار گاه انجام می شود منجر به تولید فاضلاب و پساب خواهد شد. سرویس بهداشتی کارکنان کشتارگاه ها، آشپزخانه، کافه تریا، اتاق دوش گیری و آزمایشگاه های کشتارگاه ها نیز باعث تولید مقداری فاضلاب خواهد شد. با مطالب ارائه شده در طول متن بالا واضح است که وجود داشتن یک پکیج تصفیه پساب کشتارگاه بسیار ضروری و مفید خواهد بود.

پکیج تصفیه پساب کشتارگاه

فاضلاب کشتارگاه بسیار شبیه فاضلاب خانگی است اما غلظت بالا تر و آلودگی بیشتری دارد و خوشبختانه سمی نمی باشد. در کشتارگاه های دام و طیور آلاینده ها و مواد آلی بسیار مضری تولید می شود. فاضلاب های تولیدی کشتارگاه ها دارای ذرات چربی، خون، مواد مایع و مواد معلق جامد می باشد و به شدت آلوده هستند و بوی بد و نا مطبوعی دارد. همچنین این فاضلاب دارای چربی بسیار بالا، مواد معلق جامد لجن زا بالایی است، به همین دلیل جزء آلوده ترین و خطرناک ترین فاضلاب های صنعتی محسوب می شود.

بخش بزرگی از فاضلاب های کشتارگاه ها نیز از شست و شوی لاشه حیوانات، شست و شوی محل نگهداری و استراحت دام، شست و شوی تجهیزات شیر دوشی، شست و شوی سالن ها، شست و شوی کف، شست و شوی سکوی باربری، تمیز کردن گوشت و بسته بندی آن تولید می شود.

عملیات هایی که بر روی گوشت انجام می شود نیز مانند خرد کردن، چرخ کردن، بی استخوان نمودن، تولید محصولات دودی، تولید سوسیس، کالباس، همبرگر و محصولات گوشتی می توانند فاضلاب تولید کنند و جزء همین دسته از فاضلاب های کشتارگاه ها محسوب می شوند.

اگر فاضلاب کشتارگاه ها به خوبی تصفیه نشوند، این آلودگی شدید وارد محیط زیست خواهد شد و به موجودات و سلامتی انسان ها آسیب های جدی وارد می کند. و همچنین به سلامت و بهداشت عمومی نیز صدمه وارد خواهد شد.

انواع فاضلاب در کشتارگاه ها

فاضلاب تولیدی در کشتارگاه ها دارای 4 نوع هستند که در موارد زیر به ان اشاره شده است.

  • فاضلاب حاوی فضولات دام ها که از محل نگهداری حیوانات و سالن تخلیه آن ها تولید می شود.
  • فاضلاب ناشی از شست و شوی لاشه ها و انتقال گوشت دام و طیورکه این فاضلاب به شدت مقدار چربی بالایی را داراست.
  • فاضلاب ناشی از شست و شوی داخل شکم حیوانات و سردخانه که دارای چربی و غلظت کمی می باشد.
  • آب تمیز که از باران و سیستم های خنک کننده کشتارگاه به دست می آید.
روش های تصفیه فاضلاب و پساب کشتارگاه
روش های تصفیه فاضلاب و پساب کشتارگاه

روش های مختلف تصفیه فاضلاب در کشتارگاه

تصفیه پساب یا فاضلاب در پکیج تصفیه پساب کشتارگاه شامل مراحل متعدد و گوناگونی می باشد. از جمله آن ها می توان روش های فیزیکی، روش های شیمیایی و بیولوژیکی را نام برد. در ادامه این مطلب گروه صنعی آبکو هر یک از این روش های رایج و پرکاربرد را به صورت مفصل توضیح داده است.

  • تصفیه فیزیکی

اولین و اصلی ترین مرحله برای تصفیه پساب کشتارگاه از بین بردن ذرات معلق و مواد آلی می باشد که از طریق خالی نمودن داخل شکم حیوانات و دفع فضولات، مدفوع و ادرار آن ها وارد فاضلاب شده اند. برای انجام این کار از تجهیزاتی مثل آشغال گیر دستی، آشغال گیر مکانیکی، چربی گیر API و چربی گیر DAF استفاده می شود.

در مرحله تصفیه فیزیکی فاضلاب کشتارگاه ها کل ذرات معلق و چربی های موجود در فاضلاب از بین خواهد رفت. بهتر است بدانید برای استفاده از روش تصفیه فیزیکی باید ظرفیت کشتارگاه ها مورد بررسی قرار بگیرد البته نوع حیوان ذبح شده در کشتارگاه ها نیز در انتخاب این روش تاثیر گذار می باشد.

  • تصفیه شیمیایی

برای عملیات لخته سازی و انعقاد فاضلاب کشتارگاه ها و گند زدایی آن از روش تصفیه شیمیایی نیز استفاده می شود. در روش تصفیه شیمیایی لجن کمی تولید می شود و PH فاضلاب به شکل محسوسی تغییر خواهد کرد. به همین دلیل باید هم زمان با استفاده از این روش تصفیه حتما از تنظیم کننده PH فاضلاب نیز استفاده نمود.

  • تصفیه بیولوژیکی

بالا بودن بیش از اندازه BOD و COD فاضلاب کشتارگاه ها بزرگ ترین مشکل و خصوصیت منفی آن می باشد. برای حذف این BOD و COD بالا فقط باید از تصفیه بیولوژیکی استفاده کرد. تصفیه فاضلاب به روش بیولوژیکی تنوع بسیار بالایی دارد و شاخه های متعددی شامل آن می شود. تصفیه بیولوژیکی فاضلاب کشتارگاه خود نیز دارای فرآیند های بی هوازی و فرآیند های هوازی است.

راکتور های تصفیه UAFB و راکتور های تصفیه UASB جزء تصفیه فاضلاب با روش های بی هوازی محسوب می شود. در تصفیه به روش بی هوازی فاضلاب تمامی باکتری ها و میکروارگانیسم ها حذف خواهند شد و همچنین گاز متان تولید می شود. همچنین می توان گفت این روش در برابر شوک های آلی و هیدرولیکی مقاومت بالایی را دارا می باشد. این روش برای تصفیه نمودن فاضلاب های صنعتی به خصوص فاضلاب کشتارگاه ها کاربردی می باشد و مورد استفاده قرار می گیرد. روش بی هوازی همچنین بوی نا مطلوب کمتری تولید می کند.

تقریبا می توان ادعا کرد تمامی این فرآیند ها در همه دستگاه ‌های پکیج تصفیه فاضلاب و تصفیه خانه‌ های فاضلاب مشترک است و تنها مقدار هوادهی و برخی تجهیزات اضافه و کسر می گردد.

روش های تصفیه فاضلاب کشتارگاه

عملیات تصفیه نمودن فاضلاب با هوا دهی گسترده و فرآیند هوازی کامل نیز جزء همین تصفیه فاضلاب با روش های هوازی می باشند. در روش هوازی تصفیه فاضلاب ها لجن های فعال و اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرند. فاضلاب خروجی از این روش به شدت با کیفیت خواهد بود. با هوا دهی گسترده و همچنین بالا بردن شرایط تصفیه می توانیم راندمان و بازدهی این روش را تا حد قابل توجهی افزایش بدهیم. در تصفیه فاضلاب به روش هوازی می توان از همزن های قوی و بزرگ برای هوادهی بیشتر و بهتر نیز استفاده کرد.

در روش تصفیه بیولوژیکی فاضلاب بعد از استفاده از روش های هوازی و بی هوازی، از استخر های ته نشینی و کلر زنی نیز استفاده می شود. استخر ته نشینی تمامی ذرات معلق و املاح آلی باقی مانده در فاضلاب را ته نشین می نماید و در نهایت لجن ته نشین شده تولید می کند. این لجن تولید شده به عنوان کود برای کشاورزی و باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد.

کلرزنی توسط دستگاه کلرزن نیز به منظور گندزدایی نهایی فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد و اجازه نمی دهد مواد شیمیایی مضر و آلاینده های باقی مانده وارد محیط زیست و خاک شوند. فاضلاب بعد از کلر زنی برای امور باغبانی و کشاورزی استفاده می شود.

نکات مهم برای انتخاب روش درست تصفیه فاضلاب کشتارگاه

برای این که بتوانید روش صحیح و مناسبی برای تصفیه فاضلاب کشتارگاه های خود انتخاب کنید باید چندین مورد مهم را مورد بررسی قرار دهید و به آن ها توجه داشته باشید. با بررسی نکات و عوامل زیر می توانید به راحتی یکی از روش های تصفیه فاضلاب ذکر شده در متن بالا را برای تصفیه فاضلاب کشتارگاه خود انتخاب نمایید.

  • نوع کشتارگاه
  • میزان بودجه نهایی در نظر گرفته شده برای راه اندازی نمودن تصفیه خانه
  • نوع تجهیزات مورد نیاز
  • درجه و میزان تصفیه
  • میزان فاضلاب تولیدی در طول روز
  • بررسی ویژگی های فاضلاب اعم از BOD، COD و TSS
  • بررسی کیفیت مورد نیاز فاضلاب خروجی برای استفاده دوباره

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه

پکیج تصفیه پساب کشتارگاه مزایای بسیار زیادی را داراست. یکی از کامل ترین و بهترین سیستم های تصفیه فاضلاب شناخته می شود. در ادامه به این مزایا اشاره کرده ایم.

  • به میزان چشم گیری در میزان مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.
  • بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد.
  • بهره برداری و نگهداری نمودن از آن آسان می باشد.
  • در پکیج های فلزی پیش ساخته و بتنی تولید می شود.
  • راندمان بسیار بالایی دارد.
  • به فضای کمی نیاز دارد.
  • به اپراتور و نیروی انسانی کمتری نیازمند می باشد.
  • از محیط زیست، طبیعت و سلامت انسان محافظت نموده و از آسیب جدی به آن ها جلوگیری می نماید.
  • دارای استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست است.
  • از آلودگی خاک و همچنین آب های زیر زمینی جلوگیری می نماید.
  • خون، چربی، ادرار و مدفوع حیوانات، مواد شوینده و تمام آلاینده های آلی را از فاضلاب جدا می کند.
  • از نظر فنی پیشرفته و فوق العاده است.
  • امکان استفاده دوباره از فاضلاب تولیدی را فراهم می نماید.

قیمت پکیج تصفیه پساب کشتارگاه

قیمت پکیج تصفیه پساب کشتارگاه مانند دیگر سیستم های تصفیه فاضلاب مثلا پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به عوامل زیادی بستگی دارد. با توجه به این عوامل و موارد می توان قیمت این پکیج را تعیین کرد.

  • جنس پکیج تصفیه پساب کشتارگاه
  • ظرفیت پکیج تصفیه پساب کشتارگاه
  • تجهیزات مورد نیاز و مورد استفاده قرار گرفته در تصفیه خانه
  • میزان فضای در نظر گرفته شده برای نصب و راه اندازی پکیج تصفیه پساب کشتارگاه
  • میزان فاضلاب ورودی و فاضلاب خروجی
  • کیفیت فاضلاب ورودی و خروجی

گروه صنعتی آبکو تنها شرکتی می باشد که تمام قطعات به کار رفته در دستگاه های تولیدی خود را به صورت عمده وارد کرده و از با کیفیت ترین قطعات موجود استفاده می نماید..

لازم به ذکر است این شرکت برای آسودگی خیال مشتریان خود برای تمامی محصولات تولیدی خود گارانتی 2 ساله، وارانتی و همچنین خدمات پس از فروش منحصر به فردی در نظر گرفته است. قیمت تمامی پکیج های تصفیه فاضلاب و پساب ساخت شرکت آبکو بسیار مناسب بوده و از تمامی برند های موجود در بازار پایین تر می باشد. که این امر تنها برای سهولت در خرید مشتریان این شرکت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه های تصفیه آب صنعتی، پکیج تصفیه پساب کشتارگاه و تمامی دستگاه های ساخت این شرکت با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Please select listing to show.