دستگاه تصفیه آب گلخانه ای

مزایای دستگاه تصفیه آب گلخانه ای


مطابق با تمام پارامترهای مهم تصفیه آب گلخانه ی از سیستم‌های فیلتراسیون شنی، کربنی، فیلترهای دیسکی و خود شوینده، سختی‌گیر و سیستم اسمز معکوس استفاده می شود. در این مطلب به بررسی مزایای دستگاه تصفیه آب گلخانه ای می پردازیم.

دستگاه تصفیه آب گلخانه ای کیفیت آب را برای رشد بهتر محصولات تأمین می‌کند. استفاده از آب باکیفیت و مطلوب جهت آبیاری، از خشکی ریشه جلوگیری می‌کند. این امر جلوی کاهش‌ محصولات به دلیل خشکی میوه و برگ درختان را خواهد گرفت. افزایش محصول به طور میانگین هزینه‌ای که برای دستگاه تصفیه آب گلخانه ای خریداری کرده‌اید در کمتر از دو سال جبران خواهد کرد.

در دانش و فناوری تصفیه آب، یک سری پارامترها وجود دارد. شاید شما به‌عنوان مصرف کننده دستگاه تصفیه آب گلخانه ای بخواهید با این پارامترها آشنا شوید و یا حتی ممکن است شما یکی از فعالان و علاقه‌مندان به دستگاه های تصفیه آب گلخانه ای و دستگاه آب شیرین کن گلخانه ای باشید و از داشتن اطلاعات در باره این موضوع لذت ببرید. در ادامه به معرفی یک سری از مهم‌ترین پارامترهایی که در این علم مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم:

تمام مواد جامدی محلولی که در آب باید وجود داشته باشد (TDS)

قابلیت رسانایی(EC)

سختی کل آب (TH)

مییزان کدر بودن آب (Turbidity)

اکسیژ مورد نیاز بیولوژیکی (BOD)

کلیفرم روده ای ( Coli Coliform)

فشار

آبدهی

ضرورت استفاده و مزایای دستگاه های تصفیه آب گلخانه ای و کشاورزی
ضرورت استفاده و مزایای دستگاه های تصفیه آب گلخانه ای و کشاورزی

ضرورت استفاده از دستگاه های تصفیه آب گلخانه ای و کشاورزی

در گلخانه ها، آبیاری به عنوان یکی از عوامل اصلی تولید محصولات به حساب می آید. اما استفاده از آب شهری یا آبیاری با استفاده از آبهای زیرزمینی معمولاً مشکلاتی را به همراه دارد. آب شهری معمولاً حاوی مواد آلی و شیمیایی است که می تواند به ریشه محصولات آسیب برساند و باعث خشک شدن آنها شود. همچنین آب زیرزمینی معمولاً حاوی باکتری ها و آلودگی های دیگر است که می تواند به محصولات منتقل شود و سلامتی مصرف کنندگان را به خطر بیندازد.

رشد جمعیت، مصرف محصولات گیاهی و کشاورزی را به حد بسیار زیادی افزایش داده است در صورتی که میزان منابع آبی به شدت کاهش یافته است. در نتیجه این امر کشاورزان برای آبیاری مزارع خود با مشکلات اساسی مواجه هستند. علاوه بر کاهش منابع آبی، کیفیت نامناسب و شوری بیش از حد آب در بسیاری مناطق باعث استفاده روز افزون دستگاه تصفیه آب گلخانه ای و آب شیرین کن کشاورزی شده است. این دستگاه ها آب را با کیفیت مناسب برای کشاورزی و پرورش محصولات گلخانه ای را فراهم می کنند.

یکی از مزایای اصلی دستگاه تصفیه آب گلخانه ای، کاهش هزینه های آبیاری است. با استفاده از این دستگاه، آبی که در گلخانه استفاده می شود، از آلودگی ها پاکسازی می شود و به کیفیت بهتری دست می یابد. این باعث می شود که نیاز به استفاده از مقدار بیشتری از آب برای رسیدن به نتایج مطلوب کاهش یابد. همچنین، با استفاده از آب پاک شده توسط دستگاه تصفیه، نیاز به خرید آب آشامیدنی یا آب نیمه تصفیه شده برای گیاهان نیز کاهش می یابد، که می تواند هزینه های اضافی را صرفه جویی کند.

مراحل تصفیه آب گلخانه ای

تصفیه آب گلخانه ای دارای 5 مرحله می باشد:

کلرزنی:

اولین مرحله از مراحل تصفیه آب گلخانه ای مربوط کلرزنی اولیه است که مربوط به گندزدایی از آب است که باید به دقت صورت بگیرد.

سیستم پیش تصفیه شامل فیلتر شنی و کربنی:

فیلترهای شنی و کربنی در سیستم پیش تصفیه گلخانه ای از موارد مهم محسوب می شود و سبب افزایش بازدهی و طول عمر ممبرین می شود.

فیلترهای شنی و کربنی به عنوان بخشی از سیستم‌های پیش‌تصفیه، نقش مهمی در بهبود کیفیت آب و افزایش عملکرد سایر قسمت‌های سیستم دارند. در گلخانه‌ها، سیستم‌های پیش‌تصفیه برای پاک‌سازی آب از ناخالصی‌ها، ذرات معلق و مواد آلی استفاده می‌شوند.

فیلتر شنی (سنگ فیلتر):

این فیلترها از مصالح شنی با دانه‌بندی مختلف ساخته می‌شوند که ذرات معلق و ناخالصی‌های خرده را از آب حذف می‌کنند. فیلترهای شنی به عنوان یک مرحله اولیه از پیش‌تصفیه استفاده می‌شوند و کمک می‌کنند تا ذرات خرده را از آب حذف کرده و بار آلودگی را به ممبرینها کاهش دهند.

 فیلتر کربنی

این فیلترها از جاذب کربن فعال ساخته شده‌اند که مواد آلی، بوی ناخواسته و مواد شیمیایی محلول را از آب حذف می‌کنند. فیلتر کربنی به عنوان یک مرحله دیگر از پیش‌تصفیه، آب را از آلاینده‌های آلی و شیمیایی پاک می‌کند و بهبود کیفیت آب را تضمین می‌کند.

استفاده از این دو نوع فیلتر در سیستم پیش‌تصفیه گلخانه‌ها، از یک سو باعث افزایش بازدهی و طول عمر ممبرینها می‌شود و از سوی دیگر، کمک می‌کند که آب با کیفیت و مناسبی برای استفاده در سیستم‌های آبیاری و تغذیه گیاهان فراهم شود.

استفاده از فیلتر میکرونی:

فیلتر میکرونی برای حذف ذرات استفاده می شود و گزینه قابل قبولی است.  استفاده از فیلترهای میکرونی برای حذف ذرات از آب یک روش موثر و قابل قبول است، به خصوص در سیستم‌های تهیه آب دارویی و دستگاه‌های آبساز آزمایشگاهی و بیمارستانی که نیاز به آب با کیفیت بالا دارند. این فیلترها به اندازه‌ی مشخصی ذرات و ناخالصی‌ها را از آب حذف می‌کنند، که این امر برای حفظ سلامت و عملکرد صحیح دستگاه‌ها و تجهیزات ضروری است. به علاوه، حذف ذرات معلق از آب می‌تواند به عمر مفید دستگاه‌ها کمک کند و از خرابی زودرس آنها جلوگیری نماید. بنابراین، استفاده از فیلترهای میکرونی یک روش مؤثر و قابل قبول برای بهبود کیفیت آب و حفظ سلامت محیط است.

اسمز معکوس RO:

این فرآیند نیز برای دستگاه های تصفیه صنعتی گزینه خوبی است.

مرحله ی آخر تزریق آنتی اسکالانت است که برای پیشگیری از ایجاد رسوب در آب انجام می شود. آنتی اسکالانت‌ها موادی هستند که به آب اضافه می‌شوند تا از ایجاد رسوبات و سنگ‌زدایی در داخل سیستم‌های تصفیه آب جلوگیری کنند. این مواد معمولاً شامل مواد شیمیایی مختلفی هستند که با جلوگیری از تشکیل رسوبات کلسیم و مواد معدنی دیگر در دستگاه‌های تصفیه آب، عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهند و کارایی عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشند. استفاده از آنتی اسکالانت‌ها در این مرحله از تصفیه آب گلخانه‌ای، به حفظ کارایی و کاربرد صحیح دستگاه‌های تصفیه آب و افزایش بهره‌وری آن‌ها کمک می‌کند.

 مزایای تصفیه آب گلخانه ای

معمولاً زمانی به سراغ دستگاه تصفیه آب گلخانه ای می رویم که به دنبال بازده بهتر برای محصولات گلخانه ای باشیم. به همین دلیل در این راستا یک سری اهداف مهم در ذهن ما مطرح است که باید آن ها را بررسی کنیم.

دستگاه تصفیه آب گلخانه ای سبب می شود که سطح نفوذپذیری آب در خاک بیشتر شود. هرچه آب بیشتر و بهتر بتواند در خاک نفوذ داشته باشد احتمالاً موقعیت اجرایی کار بهتر خواهد بود.

از سوی این دستگاه سبب می شود که مصرف سموم و کودهای شیمیایی برای شما کاهش پیدا نماید. در نتیجه در هزینه های شما نیز صرفه جویی صورت می گیرد.

این دستگاه کمک می کند محصولات به صورت زودرس پرورش داده شوند و به نوعی در زمان، صرفه جویی صورت می گیرد.

استفاده از دستگاه تصفیه آب گلخانه ای کمک می کند تا میزان آب مصرفی کمتر شود. همینطور رشد گیاه بیشتر شده و ریشه ها در خاک قدرت بیشتری داشته باشند.

یک اصل بسیار مهم در خصوص تصفیه آب گلخانه ای این است که کمک می کند مواد غذایی بهتر جذب گیاه شود. تجمع نمک در سطح خاک را کاهش می دهد و از پوسیدگی خاک نیز جلوگیری می کند.

اینطور که مشخص است این دستگاه برای آبشویی نمک از منطقه توسعه ریشه بهترین گزینه محسوب می شود و البته که زردی روی برگ درختان را از بین می برد و ساختار مشخصی دارد.

از دیگر مزایای دستگاه تصفیه آب گلخانه ای

استفاده از دستگاه تصفیه آب گلخانه ای به عنوان راه حلی برای این مشکلات مطرح شده است. این دستگاه ها معمولاً با استفاده از فیلترهای مختلف، آلودگی های موجود در آب را حذف می کنند و آب را مناسب برای آبیاری می کنند. برخی از مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب گلخانه ای عبارتند از:

جلوگیری از خشک شدن ریشه محصولات جز مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب گلخانه ای می باشد.

استفاده از آب تصفیه شده می تواند به کاهش باکتری ها و آلودگی های دیگر در محصولات کمک کند.

افزایش میوه و برگ درختان  با استفاده از آب تصفیه ، درختان قادر به جذب مواد غذایی بیشتری هستند و بنابراین رشد و تکثیر بهتری دارند. این موضوع منجر به افزایش میوه و برگ درختان می شود و در نهایت باعث افزایش عملکرد گلخانه می شود.

یک‌ دست و درشت‌ تر شدن میوه‌ها و کاهش میوه‌های کوچک و خراب

زمان ماندگاری محصولات مانند میوه‌ها و گل‌های زینتی را افزایش می‌دهد.

نفوذپذیری آب در خاک از مزایای تصفیه آب گلخانه می باشد.

مواد غذایی موجود در آب  به راحتی جذب گیاه می‌شود.

مصرف سموم و کودهای گیاهی کاهش می‌یابد.

مصرف کمتر آب از جمله مزایای دستگاه تصفیه آب گلخانه ای می باشد.

رشد گیاهان و ریشه گیاهان از مزایای تصفیه آب گلخانه ای می باشد.

زردی و علائم کمبود در برگ‌ها کم می‌شود.

مضرات عدم استفاده از دستگاه تصفیه آب گلخانه ای برای کشاورزی و گلخانه

در آب آبیاری به سبب قابلیت انباشت مستقیم آن در گیاه، به شدت در رشد گیاهان تأثیر منفی می گذارد.

TDSوجود بیش از حد بالای آب، با رسیدن به برگ ها موجب سوختگی آنها می شود.

آب نامناسب حاوی یون کلراید بالا باعث مسمویت گیاهی، سوختگی و خشکیدگی نوک برگ های مسن و ریزش زود هنگام برگ ها می شود.

همچنین سبب کاهش بازدهی محصول و افزایش بیش از حد ازت در آبیاری می شود.

دستگاه تصفیه آب گلخانه ای آبکو

یکی از مزایای دستگاه تصفیه آب گلخانه ای ساخت آبکو، بهبود کیفیت محصولات است. با استفاده از آب تصفیه شده، گیاهان از مواد مغذی در آب بهره بیشتری ببرند و رشد بهتری داشته باشند. همچنین، با حذف آلودگی ها و آلاینده های موجود در آب، خطر ابتلا به بیماری های گیاهی نیز کاهش می یابد، که می تواند بهبود عملکرد گیاهان را تضمین کند و در نهایت باعث افزایش بازدهی محصولات گلخانه ای شود.

به طور کلی، استفاده از دستگاه تصفیه آب گلخانه ای به عنوان روشی برای بهبود کیفیت آب و افزایش عملکرد محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. با کاهش آلودگی ها و مواد آلی، آب تصفیه می تواند به رشد سالم محصولات کمک کند و بهبود کیفیت محصولات را به مصرف کنندگان تضمین کند. همچنین، استفاده از آب تصفیه به افزایش عملکرد گلخانه ها و در نهایت بهبود صنعت کشاورزی کمک کند.

مزایای تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی دارای مزایای بسیاری است که شامل بهبود کیفیت آب برای مصارف مختلف و کاهش آلودگی‌ها می‌شود. این فرایند با حذف آلودگی‌های شیمیایی، بیولوژیکی و ریزازل‌های موجود در آب، آب را به شرایط مناسبی برای مصارف مختلف مانند آب شرب، استفاده در صنایع، و آبیاری کشاورزی تبدیل می‌کند. تصفیه آب صنعتی همچنین منجر به کاهش خطر انتقال بیماری‌های منتقله از آب می‌شود و ایجاد محیطی سالم برای انسان‌ها و محیط زیست فراهم می‌کند. علاوه بر این، این فرایند کارآمدی است که به تأمین منابع آب تمیز و پایدار برای جوامع و صنایع کمک می‌کند و در کاهش مصرف منابع آبی و حفظ محیط زیست نیز نقش مهمی دارد.

 

 

شرکت آبکو با بیش از دهه‌ها تجربه در زمینه طراحی و تولید دستگاه‌های تصفیه آب گلخانه ای، به عنوان یکی از پیشروان حرفه‌ای در این صنعت معتبر و برجسته شناخته می‌شود.

با تمرکز بر کیفیت بی‌نظیر، دستگاه‌های تصفیه آب گلخانه ای آبکو با بالاترین استانداردهای جهانی، طراحی و تولید می شوند.

در کنار این همه، ارتباط نزدیک آبکو با مشتریان، خدمات پس از فروش حرفه‌ای و ضمانت کیفیت، این شرکت را به انتخابی امن و قابل اعتماد برای تصفیه آب تبدیل کرده است. به‌اختصار، آبکو با تلاش بی‌وقفه و تعهد خود، در پی تحقق آرمان‌های تصفیه آب با کیفیت و بهره‌وری بیشتر از منابع آبی عظیم وارد عرصه‌ای متمایز شده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!